Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Trening technik uczenia się [PZ-3F-TTU] Semestr letni 2022/2023
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Trening technik uczenia się [PZ-3F-TTU]
Zajęcia: Semestr letni 2022/2023 [2022L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 9:50 - 11:25
sala 4126
Budynek D jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: 12
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Karolina Jabłońska
Literatura:

Kusideł, E. (2006). Podnoszenie efektywności uczenia się poprzez stosowanie technik pamięciowych. W: J. Suchecka, C. Domański (red.), Efektywność procesu nauczania w szkołach wyższych. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź;

Materiały online:

wykład dr hab. Przemysława Bąbla pt. "Pamięć i uwaga. Trening zdolności poznawczych" z serii Strefa Psyche Uniwersytetu SWPS, dostępny pod adresem: https://www.youtube.com/watch?v=DfZIZ3Wc6Mw

podcast Polimaty Radosława Kotarskiego, odc. "Jak się uczyć?", dostępny pod adresem: https://www.youtube.com/watch?v=Q1POsF2351I

wraz z uzupełnieniem w postaci Q&A: https://www.youtube.com/watch?v=cqnSUG9gB8o

Zakres tematów:

1. Procesy uczenia się - wybrane teorie psychologiczne i pedagogiczne, charakterystyka, definicje.

2. Neuropsychologia procesów uczenia się.

3. Pamięć i uwaga jako niezbędne składowe procesów uczenia się.

4. Piramida sukcesu naukowego.

5. Wzbudzanie motywacji w procesie uczenia się.

6. 12 zasad dobrej edukacji P. Bąbla.

7. Diagnozowanie preferencji w uczeniu się.

8. Metody usprawniania i doskonalenia pamięci i koncentracji.

9. Metoda SQ3R.

10. Metoda Cornella.

11. Technika Feynmana.

12. Strategie szybkiego czytania.

13. Skechnotki.

14. Mapy myśli.

15. Łańcuchowa Metoda Skojarzeń.

16. Zakładki obrazkowe.

17. Rytmy pamięci.

18. Główny System Pamięciowy.

19. MBET i inne techniki zapamiętywania twarzy.

20. Inne wybrane mnemotechniki.

Metody dydaktyczne:

- wykład

- pogadanka

- dyskusja

- pokaz

- metoda zajęć praktycznych

- metody aktywizujące

Metody i kryteria oceniania:

- obecność

- aktywność na zajęciach

- wejściówki

- referat nt. wybranej metody lub techniki uczenia się

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa dla I DZPZ

Kod do Zespołu w MS Teams, w którym dostępne są materiały i informacje dla grupy: d7r8qd9

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)