Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praca z dzieckiem dwujęzycznym i wielokulturowym [20-3S-PDW] Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praca z dzieckiem dwujęzycznym i wielokulturowym [20-3S-PDW]
Zajęcia: Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023 [2022Zn] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 11:20 - 14:00
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Magdalena Bartoszak
Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Matsumoto, D. i Juang, L. (2007). Psychologia międzykulturowa. Gdańsk: GWP.

Grzymała-Moszczyńska, H., Grzymała-Moszczyńska, J., Durlik-Marcinowska, J., & Szydłowska, P. (2015). (Nie) łatwe powroty do domu?: funkcjonowanie dzieci i młodzieży powracających z emigracji. Warszawa: Fundacja Centrum im. prof. Bronisława Geremka.

Zurer Pearson, B.(2013). Jak wychować dziecko dwujęzyczne. Poradnik dla rodziców i nie tylko. Poznań: Wydawnictwo Media Rodzina.

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie do przedmiotu.

2. Problematyka mniejszości narodowych, uchodźcza, imigrancka.

Trauma kulturowa. Wrażliwość na potrzeby innych.

3. Stereotypy etniczne i związana z nimi problematyka.

4. Tożsamość, adaptacja psychologiczna i akulturacja.

5. Globalizacja: proces, szanse i zagrożenia, kraje dwujęzyczne i

wielokulturowe.

6. Dziecko dwujęzyczne i wielojęzyczne.

7. Wychowanie dziecka dwujęzycznego – rozwój językowy a społeczny.

8. Etyka zawodu psychologa w kontakcie z osobą z innej kultury.

9. Podsumowanie zajęć.

Metody dydaktyczne:

Formy pracy:

- indywidualna, praca w parach, praca w grupach

Metody pracy:

- dyskusja moderowana, studia przypadków, analiza artykułów naukowych, analiza materiałów dotyczących dziecka dwujęzycznego, prezentacja, praca projektowa.

Metody i kryteria oceniania:

ZALICZENIE (OCENA):

• Obecność (możliwość 1 x nieobecność = 3 x 45 min.);

• Zaangażowanie (aktywność podczas zajęć);

• Literatura przedmiotu (przygotowanie do zajęć);

• PRACA POJEKTOWA (7 grup) – omówienie treści dydaktycznych

oraz opracowanie plakatu

Uwagi:

gr.warsztatowa V ZM/PY-WIK

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)