Relacja terapeutyczna [20-3S-RTE]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 2
Przedmiot: | Relacja terapeutyczna [20-3S-RTE] | ||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023 [2022Ln]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 1076/1077 Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 3528 Budynek z aulami C jaki jest adres? |
||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||
Liczba osób w grupie: | 18 | ||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Prot-Klinger | ||||||||||
Literatura: |
Gelso, Ch., J., Hayes,J., A. (2004). Relacja terapeutyczna. Gdańsk: GWP. • Heaton, J. (2003). Podstawy umiejętności terapeutycznych, Gdańsk: GWP, rozdział 3. • Kottler, J. (2003). Skuteczny terapeuta. Gdańsk: GWP • Kottler, J. (2004). Opór w psychoterapii. Gdańsk: GWP • Wprowadzenie do systemowego rozumienia rodziny (1994).(red. Bogdan de Barbaro), Kraków: Collegium Medicum UJ • Yalom, I. (2010). Dar terapii. Warszawa: IPZ. • Yalom, I. (2011) Mama i sens życia. Warszawa: Wyd. Czarna Owca. • Yalom, I. (2013). Kat miłości ,Warszawa: Wyd. Czarna Owca /lub inna wybrana samodzielnie/. |
||||||||||
Zakres tematów: |
1. Relacja terapeutyczna - definicja, części składowe, różnice w zależności od podejścia terapeutycznego 2. Relacja terapeutyczna w psychoanalizie 3. Relacja terapeutyczna w terapii humanistycznej 4. Relacja terapeutyczna w terapii behawioralno-poznawczej 5. Relacja terapeutyczna w terapii systemowej i terapii par 6. Kontrakt terapeutyczny, a relacja terapeutyczna 7. Opór a relacja terapeutyczna |
||||||||||
Metody dydaktyczne: |
wspólne oglądanie filmów z sesji terapeutycznych, dyskusja odgrywanie ról |
||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
aktywność na zajęciach, praca pisemna |
||||||||||
Uwagi: |
gr.warsztatowa V ZM/PY -PKL 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.