Seksuologia [20-3S-SEK]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Seksuologia [20-3S-SEK] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023 [2022Ln]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 2223/2224 Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 16:35 - 19:00
sala 3235 Budynek z aulami C jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 18 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Joanna Marek-Banach | ||||||||||||
Literatura: |
1. Lew-Starowicz Z, Lew-Starowicz M, Skrzypulec-Plinta V. Seksuologia. PZWL, Warszawa 2017. 2. Lew-Starowicz Z, Przyłuska-Fiszer A, Słusiński J. Normy i kontrowersje etyczne w seksuologii. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot: 2015. 3. Bancroft J., Seksualność człowieka, Elsevier Urban & Partner, Wrocław 2011. 4.Beisert M., Seksualność w cyklu życia człowieka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004. 5. Lew-Starowicz Z., Seksuologia sądowa, PZWL, Warszawa 2000. |
||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Współczesne podejście do rozumienia tożsamości seksualnej – interseksualizm. 2. Seksualność osób z rozpoznaniem chorób psychicznych. 3. Podejście do seksualności w różnych religiach – wyzwania dla współczesności. 4. Zdrowie seksualne elementem zdrowia publicznego. 5. Seksualność osób w wieku starszym. 6. Seksualność osób w warunkach wymuszonej deprywacji. 7. Seksualność; pomoc psychologiczno-seksuologiczna pacjentom onkologicznym. 8. Seks w sieci. 9. Uzależnienie od seksu. 10. Zanik pożądania – leczenie zaburzeń pożądania. 11. Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną: możliwości, ograniczenia, dylematy. 12. O małżeństwie, macierzyństwie i ojcostwie. 13. O seksualności osób z niepełnosprawnością ruchową: szanse, dylematy, specyfika zaburzeń, rehabilitacja seksualna. 14. Czy można mówić o specyfice seksualności osób z niepełnosprawnościami sensorycznymi (osoby niewidome, niesłyszące)? Jak edukować seksualnie osoby z niepełnosprawnościami sensorycznymi? |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
wykład, dyskusja, studium przypadku, metoda projektów, praca indywidualna, praca w grupach |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Przygotowanie w zespole prezentacji na uzgodniony temat. |
||||||||||||
Uwagi: |
gr.ćwiczeniowa V ZM/PY-PKL 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.