Psychologia rozwoju człowieka [PY-5F-PRC]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Psychologia rozwoju człowieka [PY-5F-PRC] | ||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023 [2022Zn]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 3631 Budynek z aulami C jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 3631 Budynek z aulami C jaki jest adres? |
||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||
Prowadzący: | Iwona Omelańczuk | ||||||||||
Literatura: |
Okres prenatalny • Trempała, J. (2011). Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (str. 147-170) vs Schaffer, D. R., Kipp, K. (2015). Psychologia rozwoju. Od dziecka do dorosłości. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (str. 119-159) Wczesne dzieciństwo (zajęcia 2) • Trempała, J. (2011). Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (str. 172-200) Literatura uzupełniająca • Brzezińska, A. I. (2019). Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (str. 67-93) • Schaffer, D. R. (2008). Psychologia dziecka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (str. 119-128; str. 146-175; str. 413-428) • Schaffer, D. R., Kipp, K. (2015). Psychologia rozwoju. Od dziecka do dorosłości. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (str. 385-395) Średnie dzieciństwo (zajęcia 3) • Trempała, J. (2011). Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (str. 202-233). Literatura uzupełniająca • Brzezińska, A. I., Appelt, K., Ziółkowska, B. (2021). Psychologia rozwoju człowieka. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (str. 192-203) • Frith, U. (2008). Autyzm. wyjaśnienie tajemnicy. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (str. 105-127) • Schaffer, D. R., Kipp, K. (2015). Psychologia rozwoju. Od dziecka do dorosłości. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (str. 235-255) Późne dzieciństwo (zajęcia 3) • Schaffer, D. R., Kipp, K. (2015). Psychologia rozwoju. Od dziecka do dorosłości. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (str. 255-257) • Trempała, J. (2011). Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (str. 234-249) Literatura uzupełniająca • Brzezińska, A. I. (2019). Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (str. 259-301) Adolescencja (zajęcia 3) • Schaffer, D. R., Kipp, K. (2015). Psychologia rozwoju. Od dziecka do dorosłości. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. str. 257-265; str. 558-568). • Trempała, J. (2011). Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (str. 259-287) Wczesna dorosłość (zajęcia 4) • Trempała, J. (2011). Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (str. 287-312) Średnia dorosłość (zajęcia 5) • Trempała, J. (2011). Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (str. 312-326) Późna dorosłość (zajęcia 5) • Trempała, J. (2011). Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (str. 326-347) |
||||||||||
Zakres tematów: |
1) Rozwój człowieka w okresie prenatalnym i noworodkowym 2) Rozwój człowieka w okresie niemowlęcym i poniemowlęcym 3) Rozwój człowieka w okresie średniego i późnego dzieciństwa 4) Rozwój człowieka w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości 5) Rozwój człowieka w okresie średniej i późnej dorosłości |
||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- praca z tekstem - prezentacja multimedialna - filmy edukacyjne - metody problemowe - metody projektowe |
||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
wykonywanie zadań w trakcie zajęć przygotowanie projektu grupowego kolokwium |
||||||||||
Uwagi: |
gr.ćwiczeniowa II ZM/PY 1 NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych - 15h Przygotowanie się do zajęć - 30h Przygotowanie się do zaliczenia - 15h WIEDZA: - wykład konwersatoryjny - prezentacja multimedialna UMIEJĘTNOŚCI: - gra dydaktyczna - projekt grupowy - działania praktyczne KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.