Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka edukacji wczesnoszkolnej dziecka z wadą słuchu [PC-2S-MED] Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka edukacji wczesnoszkolnej dziecka z wadą słuchu [PC-2S-MED]
Zajęcia: Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023 [2022Zn] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 3429/3430
Budynek z aulami C jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10
sala 3631
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Katarzyna Wereszka
Literatura:

Wyczesany J. Mikrut A. (red.) Kształcenie zintegrowane dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych

Bouvet D. "Mowa dziecka. Wychowanie dwujęzykowe dziecka niesłyszącego" WSiP, Warszawa 1996

Korzon Aniela, Plutecka Katarzyna Kształcenie zintegrowane uczniów niesłyszących w teorii i praktyce edukacyjnej

Korzon A. "Totalna komunikacja jako podejście wspomagające rozwój zdolności językowych uczniów głuchych" , wyd. WSP, Kraków 1996

A. Lowe Wychowanie słuchowe: historia, metody, możliwości"

U. Eckert "Przygotowanie dziecka z wadą słuchu do nauki szkolnej"

M. Koredo „ Jak dzieci niesłyszące czytają teksty podręczników szkolnych” Kraków, 2009

Kupisiewicz M. "Kompetencje intelektualne dzieci z wadą słuchu do uczenia się matematyki w warunkach szkolnych", Audiofonologia T. VI 1994

Pietrzak W. "Język migowy dla pedagogów", WSiP, Warszawa 1992

Pietrzak W. "Zastosowanie metody kombinowanej w pracy z uczniami klas wyższych nad rozumieniem tekstu pisanego", Szkoła Specjalna nr 1 (126) T. XLVI (Styczeń, Luty) 1985

Trochymiuk A. "Sprawności językowe a sprawności komunikacyjne w rozwoju mowy dziecka z uszkodzonym narządem słuchu. Studium przypadku", Audiofonologia T. XIX 2001

Wereszka K.Surdodydaktyka - kształcenie uczniów z niepełnosprawnością słuchu, [w:] Głodkowska J. (red.) Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalnych, PWN, Warszawa 2017

Wereszka K. Uczeń z wadą słuchu w integracyjnym i włączającym systemie nauczania. Forum Pedagogiczne 2017/2 Warszawa: Wydawnictwo Naukowe UKSW (s. 91-104).

Wereszka K. (2017). Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno – terapeutycznych dla uczniów z niepełnosprawnością narządu słuchu. W: E. Śmiechowska-Petrovskij (red.), Dzieci z trudnościami rozwojowymi w młodszym wieku. Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne w procesie wspierania dzieci (s. 53-77). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe UKSW

Zakres tematów:

Metodyka pracy dydaktyczno-wychowawczej i rewalidacyjnej z uczniami z wadą słuchu na etapie edukacji wczesnoszkolnej.

Specyfika procesu opanowania umiejętności czytania i pisania przez dzieci słabosłyszące i niesłyszące.

Trudności w opanowaniu umiejętności czytania ze zrozumieniem. Metodyczne kroki pracy podczas opracowywania czytanki. Wychowanie dwujęzyczne uczniów niesłyszących zasady pracy na zajęciach szkolnych.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia, projekty, prezentacje, symulacje

Metody i kryteria oceniania:

Godziny kontaktowe 15 ćw

Przygotowanie się do zajęć, lektury- 15 h

Przygotowanie się do zaliczenia - 15 h

Przygotowanie scenariuszy zajęć - 25 h

ECTS $

Uwagi:

gr. ćwiczeniowa II ZU/PC- STP2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)