Metodyka edukacji wczesnoszkolnej dziecka z wadą słuchu [PC-2S-MED]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Metodyka edukacji wczesnoszkolnej dziecka z wadą słuchu [PC-2S-MED] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023 [2022Zn]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 3429/3430 Budynek z aulami C jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10
sala 3631 Budynek z aulami C jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 21 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Wereszka | ||||||||||||
Literatura: |
Wyczesany J. Mikrut A. (red.) Kształcenie zintegrowane dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych Bouvet D. "Mowa dziecka. Wychowanie dwujęzykowe dziecka niesłyszącego" WSiP, Warszawa 1996 Korzon Aniela, Plutecka Katarzyna Kształcenie zintegrowane uczniów niesłyszących w teorii i praktyce edukacyjnej Korzon A. "Totalna komunikacja jako podejście wspomagające rozwój zdolności językowych uczniów głuchych" , wyd. WSP, Kraków 1996 A. Lowe Wychowanie słuchowe: historia, metody, możliwości" U. Eckert "Przygotowanie dziecka z wadą słuchu do nauki szkolnej" M. Koredo „ Jak dzieci niesłyszące czytają teksty podręczników szkolnych” Kraków, 2009 Kupisiewicz M. "Kompetencje intelektualne dzieci z wadą słuchu do uczenia się matematyki w warunkach szkolnych", Audiofonologia T. VI 1994 Pietrzak W. "Język migowy dla pedagogów", WSiP, Warszawa 1992 Pietrzak W. "Zastosowanie metody kombinowanej w pracy z uczniami klas wyższych nad rozumieniem tekstu pisanego", Szkoła Specjalna nr 1 (126) T. XLVI (Styczeń, Luty) 1985 Trochymiuk A. "Sprawności językowe a sprawności komunikacyjne w rozwoju mowy dziecka z uszkodzonym narządem słuchu. Studium przypadku", Audiofonologia T. XIX 2001 Wereszka K.Surdodydaktyka - kształcenie uczniów z niepełnosprawnością słuchu, [w:] Głodkowska J. (red.) Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalnych, PWN, Warszawa 2017 Wereszka K. Uczeń z wadą słuchu w integracyjnym i włączającym systemie nauczania. Forum Pedagogiczne 2017/2 Warszawa: Wydawnictwo Naukowe UKSW (s. 91-104). Wereszka K. (2017). Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno – terapeutycznych dla uczniów z niepełnosprawnością narządu słuchu. W: E. Śmiechowska-Petrovskij (red.), Dzieci z trudnościami rozwojowymi w młodszym wieku. Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne w procesie wspierania dzieci (s. 53-77). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe UKSW |
||||||||||||
Zakres tematów: |
Metodyka pracy dydaktyczno-wychowawczej i rewalidacyjnej z uczniami z wadą słuchu na etapie edukacji wczesnoszkolnej. Specyfika procesu opanowania umiejętności czytania i pisania przez dzieci słabosłyszące i niesłyszące. Trudności w opanowaniu umiejętności czytania ze zrozumieniem. Metodyczne kroki pracy podczas opracowywania czytanki. Wychowanie dwujęzyczne uczniów niesłyszących zasady pracy na zajęciach szkolnych. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia, projekty, prezentacje, symulacje |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Godziny kontaktowe 15 ćw Przygotowanie się do zajęć, lektury- 15 h Przygotowanie się do zaliczenia - 15 h Przygotowanie scenariuszy zajęć - 25 h ECTS $ |
||||||||||||
Uwagi: |
gr. ćwiczeniowa II ZU/PC- STP2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.