Edukacja i reedukacja ruchowa w terapii pedagogicznej i logopedycznej [LO-3F-WRR]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Edukacja i reedukacja ruchowa w terapii pedagogicznej i logopedycznej [LO-3F-WRR] | ||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023 [2022Zn]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||
Termin i miejsce:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 3526/3527 Budynek z aulami C jaki jest adres? |
||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||
Liczba osób w grupie: | 18 | ||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||
Prowadzący: | Radosław Piotrowicz | ||||||
Literatura: |
Piotrowicz R. , Walkiewicz-Krutak M. (red) 2016, Male dziecko- dużo pomysłów. Wybrane obszary wspomagania rozwoju dziecka, APS Rymarczyk K. (2016) Co sie dzieje w głowie małego dziecka-o wpływie wczesnych doświadczeń na rozwój mózgu.W: Piotrowicz R. , Walkiewicz-Krutak M. (red), Male dziecko- dużo pomysłów. Wybrane obszary wspomagania rozwoju dziecka Galleta I. (2016) O wspomaganiu ruchowymi znaczeniu pielęgnacji w rozwoju małego dziecka W: Piotrowicz R. , Walkiewicz-Krutak M. (red), Male dziecko- dużo pomysłów. Wybrane obszary wspomagania rozwoju dziecka, APS |
||||||
Zakres tematów: |
Rozwój ruchowy dziecka a rozwój mowy Neurobiologiczne uwarunkowania integracji sensoryczno-motorycznej Odruchy niemowlęce, integracja odruchów a rozwój mowy Znaczenie ćwiczeń izometrycznych w rozwoju aparatu mowy Aktywności ruchowe w ramach codziennych rutynowych czynności w we wspomaganiu rozwoju mowy |
||||||
Metody dydaktyczne: |
wykład analiza filmów symulacja |
||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Sposoby POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: 1. Symulacje, zajęcia praktyczne 3. Opracowanie zadań- ćwiczeń aktywizujących mowę Celem zajęć jest opanowanie podstaw metodycznych wspomagających nabywania kompetencji komunikacyjnych z wykorzystaniem aktywności ruchowych |
||||||
Uwagi: |
gr.wykładowa II ZZ/LO Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe (wyklad )- 9 Przygotowanie się do zajęć, lektury- 5 Przygotowanie prezentacji, referatu, scenariusza- 10 Sumaryczna liczba punktów ECTS-2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.