Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Tutoring i portfolio - 2 [WS-2F-TP2] Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Tutoring i portfolio - 2 [WS-2F-TP2]
Zajęcia: Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023 [2022Ln] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 1069
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25
sala 1069
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 7
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Edyta Zawadzka
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Czekierda, P. , Fingas, B., Szala, M. (2015). Tutoring : teoria, praktyka, studia przypadków. Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer business.

2. Taraszkiewicz, M. (2012). Tutoring akademicki: przegląd zagadnień. Warszawa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP.

3. Żur, A. (2016). Edukacja spersonalizowana a rozwijanie potrzebnych współcześnie kompetencji społecznych wśród studentów uczelni wyższych. Horyzonty Wychowania, 15 (34), 137-155.

4. Literatura wybrana przez studentki w celu skonstruowania eseju tutorskiego.

5. Zeszyty czasopisma Tutoring Gadanensis

Literatura uzupełniająca

1. Brdulak, J., Gotlib, J., Koziołek, R. i Uriasz, J. (2019). Model tutoringu. Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

2. Fernandes, S. i Flores, M. A. (2013). Tutors’ and students’ views of tutoring: a study in higher education. W: M.A. Flores (red.), Back to the future: legacies, continuities and changes in educational policy, practice and research (s. 277-295). Sense Publishers.

3. Graf, S. i Kinshuk (2012). Personalised learning. W: N. Seel (red.), Encyclopedia of the Science of Learning (s. 2594-2596). Springer. https://doi.org/10.1007/978-1-4419-1428-6

4. Nowak-Żółty, E. (2020). Tutoring jako wyzwanie dla edukacji akademickiej. Dąbrowa Górnicza: Wydawnictwo Naukowe AkademiiLiteratura obowiązkowa:

Czekierda, P. , Fingas, B., Szala, M. (2015). Tutoring : teoria, praktyka, studia przypadków. Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer business.

2. Taraszkiewicz, M. (2012). Tutoring akademicki: przegląd zagadnień. Warszawa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP.

3. Żur, A. (2016). Edukacja spersonalizowana a rozwijanie potrzebnych współcześnie kompetencji społecznych wśród studentów uczelni wyższych. Horyzonty Wychowania, 15 (34), 137-155.

4. Literatura wybrana przez studentki w celu skonstruowania eseju tutorskiego.

5. Zeszyty czasopisma Tutoring Gadanensis

Literatura uzupełniająca

1. Brdulak, J., Gotlib, J., Koziołek, R. i Uriasz, J. (2019). Model tutoringu. Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

2. Fernandes, S. i Flores, M. A. (2013). Tutors’ and students’ views of tutoring: a study in higher education. W: M.A. Flores (red.), Back to the future: legacies, continuities and changes in educational policy, practice and research (s. 277-295). Sense Publishers.

3. Graf, S. i Kinshuk (2012). Personalised learning. W: N. Seel (red.), Encyclopedia of the Science of Learning (s. 2594-2596). Springer. https://doi.org/10.1007/978-1-4419-1428-6

4. Nowak-Żółty, E. (2020). Tutoring jako wyzwanie dla edukacji akademickiej. Dąbrowa Górnicza: Wydawnictwo Naukowe Akademii

Zakres tematów:

1. Plan samorozwojowy, narzędzia edukacji spersonalizowanej, praca z przekonaniami.

Rewizja i aktualizacja planu rozwojowego (uzupełnienie go o cele związane z budowaniem pozytywnego nastawienie do siebie, osób spotykanych w ramach aktywności zawodowej, rozwiązywania problemów spotykanych w pracy zawodowej oraz sprostania wyzwaniom z nią związanych.

Zapoznanie studentów z narzędziami edukacji spersonalizowanej, w szczególności z esejem tutorskim oraz jego założeniami - wstępna refleksja studentów na tematyką esejów tutorskich.

2. Tutoring grupowy - warsztaty samorozwojowe na bazie narzędzi edukacji spersonalizowanej

Realizacja przez przez prowadzącą/prowadzącego warsztatu rozwojowego dotyczącego kompetencji pozwalających na budowanie pozytywnego nastawienia do siebie, poszukiwania motywacji, identyfikacji i pracy z własnymi wartościami oraz refleksji nad sobą.

3. Wyzwania pracy pedagogicznej oraz sposoby sprostania im - wymiana doświadczeń pomiędzy studentkami.

Metody dydaktyczne:

ćwiczenia, warsztat, praca indywidualna, w parach i grupowa, dyskusja, burza mózgów, analiza przypadków.

Metody i kryteria oceniania:

Ocenianie formatywne podczas zajęć oraz sumatywne na podstawie analizy portfolio składające się z (1) Plan samorozwojowego, (2) Sprawozdanie z realizacji planu samorozwojowego, (3) Pracc konstruowanych w semestrze zimowym i letnim roku akademickiego 2022/2023 oraz (4) eseju tutorskiego oraz jakości rozmowy ewaluacyjnej z tutorką.

Uwagi:

gr.warsztatowa ZU/WS 1a

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)