Metodyka nauczania języka obcego w klasach I-III [PW-5F-MOK]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka nauczania języka obcego w klasach I-III [PW-5F-MOK] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023 [2022Ln]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10
sala 1076/1077 Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25
sala 1073/1074 Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 26 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Maja Wenderlich | ||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa: • Allwright, R.L. 1981. What do we want teaching materials for? (w:) ELT Journal 36 (1), 5-18. • Gębal, P. 2021. Dydaktyka języków obcych. Wydawnictwo PWN. • Grundy, P. 1995. Beginners. Oxford: Oxford University Press. • Halliwel S., 2006. Teaching English in the Primary Classroom. Longman. • Komorowska H., 2002. Metodyka Nauczania Języków Obcych. Fraszka Edukacyjna. • Komorowska H., 2009. Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Warszawa, Wydawnictwa CODN. • Pamuła M., 2004. Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym. Warszawa. • Phillips, S. 2000. Young Learners. Oxford: Oxford University Press. • Reilly V. and S. M. Ward, 2000. Very Young Learners. Oxford: Oxford University Press. • Sowa-Bacia K., 2021. Nauczanie języków obcych w przedszkolu metodą narracyjną, wyd. Adam Marszałek. • Stasiak H. 2000. Wpływ czynników emocjonalnych na dziecięcą akwizycję języka obcego. w: Kielar B. Z. i. in. (red.): Problemy komunikacji międzykulturowej. Lingwistyka, translatoryka, glottodydaktyka. Warszawa: Graf-Punkt, s. 402-42. • Szoptowicz M., Szulc-Kurpaska M., 2012. Teaching English to Young Learners. Warszawa: wyd. PWN. Dodatkowo dostępne on-line: • Języki obce w szkole - seria wskazanych czasopism (konkretnych artykułów) udostępnione przez wykładowcę, • Gładysz J. 2014. Storytelling, Wydawnictwo EPROFESS - udostępnione przez wykładowcę. Literatura uzupełniająca: • Harmer J., 2015. The Practice of English Language Teaching Book with DVD Pack, Pearson Education. • Zurer-Pearson B., 2013. Jak wychować dziecko dwujęzyczne, Media rodzina |
||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Podstawa programowa dla szkół podstawowych (I-III) w zakresie języka obcego. 2. Metody nauczania języka obcego dzieci w klasach I-III. 3. Projektowanie zajęć, dobór i opracowanie środków dydaktycznych. 4. Strategie tworzenia warunków do nauczania-uczenia się sytuacyjnego w codziennej aktywności uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnych predyspozycji. 5.Uczenie się we wspólnym działaniu, w różnych rodzajach zabaw (tematycznych, konstrukcyjnych, ruchowych, muzycznych, dydaktycznych, twórczych), w naturalnych sytuacjach i w kontekstach społecznych. 6. Gry i zabawy, teatr i drama, storytelling, piosenka i ruch w nauczaniu języka obcego dzieci. 7. Techniki multimedialne w nauczaniu języka obcego. 8. Ocenianie umiejętności językowych dzieci. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne: eksponujące, podające, praktyczne, aktywizujące. |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Na zaliczenie przedmiotu student: - wykazuje się zaangażowaniem i aktywnie uczestniczy w zajęciach; - przygotowuje w grupie prezentację multimedialną bądź krótki film odnośnie wybranych treści teoretycznych, - przygotowuje w grupie wybraną formę teatralną (scenariusz, materiały, stroje itd.), która będzie zaprezentowana dzieciom z klas I-III. |
||||||||||||
Uwagi: |
gr.ćwiczeniowa IV ZM/PW Metody dydaktyczne: eksponujące, podające, praktyczne, aktywizujące. Godziny kontaktowe: 30 Godziny przeznaczone na zapoznanie się z literaturą: 15 Tworzenie scenariusza krótkiego wystąpienia oraz prezentacji multimedialnej bądź filmu: 15 Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.