Umiejętności studiowania [PY-5F-UMS]
Semestr zimowy 2022/2023
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 8
Przedmiot: | Umiejętności studiowania [PY-5F-UMS] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/2023 [2022Z]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 8 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Maksymilian Pawłowski | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Czerniawska, E. (1999). Dynamika zachowań strategicznych w uczeniu się tekstów podręcznikowych. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego. Jaworska, E. (2013). Przyczyny i konsekwencje prokrastynacji akademickiej, Oeconomica 303 (72), 63–72. Schwartz, D.L. (2017). Jak się uczymy: 26 potwierdzonych naukowo mechanizmów. Warszawa: PWN. Cottrell,S. (2003). Podręcznik umiejętności studiowania. Poznań: Zysk i Ska. Literatura uzupełniająca: Ledzieńska, M. (2011). Psychologia nauczania: ujęcie poznawcze: podręcznik akademicki.Warszawa: PWN. Czerniawska, E. (1994). Ja i moja pamięć. Warszawa: WSiP Andrzejczak, A.(2014). Metodyka studiowania. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Medycznego Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Warszawa: Liberi Libri. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
- podstawowe pojęcia psychologiczne z obszaru uczenia się, emocji, motywacji i różnic indywidualnych warunkujące przebieg i efekty procesu uczenia się - zasady sporządzania infografiki/plakatu konferencyjnego - podstawy zapisu bibliograficznego i cytowań w tekście wg. APA - pozyskiwanie informacji ze źródeł naukowych: praca z EBSCO, Pub Med, Science Direct, Google Scholar - sposoby sporządzania notatek stymulujące zapamiętywanie: mapa myśli, notatka metodą Cornella - uwarunkowania i sposoby radzenia sobie z prokrastynacją akademicką - prezentacja, autoprezentacja oraz efektywne sposoby komunikowania się z grupą |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- wykład prowadzącego - dyskusja dydaktyczna - praca w parach/grupach - praca indywidualna - praca z programem Power Point - burza mózgów - praca z EBSCO, Pub Med, Science Direct, Google Scholar - mapa myśli, notatka Cornella |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
- obecność na zajęciach - aktywność podczas zajęć oraz wykonywanie zadań indywidualnych i grupowych - terminowe wykonywanie prac domowych |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa warsztatowa dla I DMPY - 4B Forma komunikacji ze studentami: poczta elektroniczna w domenie APS (mp59993@aps.edu.pl; indywidualne adresy mailowe uczestników zajęć). |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.