Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Umiejętności studiowania [PY-5F-UMS] Semestr zimowy 2022/2023
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 8

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Umiejętności studiowania [PY-5F-UMS]
Zajęcia: Semestr zimowy 2022/2023 [2022Z] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 8 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 8:00 - 9:35
sala 1070/1071
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Maksymilian Pawłowski
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Czerniawska, E. (1999). Dynamika zachowań strategicznych w uczeniu się tekstów podręcznikowych. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.

Jaworska, E. (2013). Przyczyny i konsekwencje prokrastynacji akademickiej, Oeconomica 303 (72), 63–72.

Schwartz, D.L. (2017). Jak się uczymy: 26 potwierdzonych naukowo mechanizmów. Warszawa: PWN.

Cottrell,S. (2003). Podręcznik umiejętności studiowania. Poznań: Zysk i Ska.

Literatura uzupełniająca:

Ledzieńska, M. (2011). Psychologia nauczania: ujęcie poznawcze: podręcznik akademicki.Warszawa: PWN.

Czerniawska, E. (1994). Ja i moja pamięć. Warszawa: WSiP

Andrzejczak, A.(2014). Metodyka studiowania. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Medycznego

Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Warszawa: Liberi Libri.

Zakres tematów:

- podstawowe pojęcia psychologiczne z obszaru uczenia się, emocji, motywacji i różnic indywidualnych warunkujące przebieg i efekty procesu uczenia się

- zasady sporządzania infografiki/plakatu konferencyjnego

- podstawy zapisu bibliograficznego i cytowań w tekście wg. APA

- pozyskiwanie informacji ze źródeł naukowych: praca z EBSCO, Pub Med, Science Direct, Google Scholar

- sposoby sporządzania notatek stymulujące zapamiętywanie: mapa myśli, notatka metodą Cornella

- uwarunkowania i sposoby radzenia sobie z prokrastynacją akademicką

- prezentacja, autoprezentacja oraz efektywne sposoby komunikowania się z grupą

Metody dydaktyczne:

- wykład prowadzącego

- dyskusja dydaktyczna

- praca w parach/grupach

- praca indywidualna

- praca z programem Power Point

- burza mózgów

- praca z EBSCO, Pub Med, Science Direct, Google Scholar

- mapa myśli, notatka Cornella

Metody i kryteria oceniania:

- obecność na zajęciach

- aktywność podczas zajęć oraz wykonywanie zadań indywidualnych i grupowych

- terminowe wykonywanie prac domowych

Uwagi:

grupa warsztatowa dla I DMPY - 4B

Forma komunikacji ze studentami: poczta elektroniczna w domenie APS

(mp59993@aps.edu.pl; indywidualne adresy mailowe uczestników zajęć).

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-5 (2024-07-29)