Warsztaty umiejętności interpersonalnych - kontynuacja [PY-5F-WUK1]
Semestr zimowy 2022/2023
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 8
Przedmiot: | Warsztaty umiejętności interpersonalnych - kontynuacja [PY-5F-WUK1] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/2023 [2022Z]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 8 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 12 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Maksymilian Pawłowski | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Jamrożek, B i Sobczak, J. (2000). Komunikacja interpersonalna. Wydawnictwo Empi. Zabłocka-Żytka, L., Hintze, B., Sokołowska, E., Kluczyńska, S. (2011). Ćwiczenia z podstawowych umiejetnosci pomagania. W: B. Weigl, (red.) Psychologia rozwoju i podstawy pomagania. Teoria – ćwiczenia – praktyka (s. 91-162). Warszawa: Wydawnictwo APS. Literatura uzupełniająca: Bojarska, K., Grzybek, A., Molczyk, J., Pawlęga, M., Rogowska, A., Starnawski, M., Szajda, K., Witkowski, J. (2005). Przeciwdziałanie dyskryminacji. Pakiet edukacyjny dla trenerów i trenerek. Stowarzyszenie Lambda Warszawa. Kuś, G. (2012). Trening umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Warszawa. Nęcka, E., Orzechowski, J., Słabosz, A., Szymura, B. (2005). Trening twórczości. Gdańsk: GWP. Okoń, Z. (2004). "Porozumieć się, znaczy umieć słuchać"- Edukacja i Dialog. Stewart, J. (2014). Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej. Warszawa: PWN. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
- Sposoby radzenia sobie z trudnymi emocjami. - Warsztat kształtowania empatii. - Warsztaty rozwijania w sobie wewnętrznej motywacji zadaniowej. - Warsztaty kształtowania pozytywnej samooceny i wspierania poczucia własnej wartości. - Indywidualne sposoby i strategie radzenia sobie ze stresem. - Indywidualne perspektywy temporalne. - Kształtowanie w sobie gotowości do spotkania z odmiennością. - Podsumowanie zajęć, ewaluacja zajęć. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- wykład prowadzącego - dyskusja dydaktyczna - burza mózgów - praca w parach/grupach - praca indywidualna |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
- obecność na zajęciach - aktywność podczas zajęć - wykonywanie ćwiczeń indywidualnych i grupowych |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa warsztatowa dla I DMPY - 4B Forma komunikacji ze studentami: poczta elektroniczna w domenie APS (mp59993@aps.edu.pl; indywidualne adresy mailowe uczestników zajęć) |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.