Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztaty umiejętności interpersonalnych - kontynuacja [PY-5F-WUK1] Semestr zimowy 2022/2023
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 8

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Warsztaty umiejętności interpersonalnych - kontynuacja [PY-5F-WUK1]
Zajęcia: Semestr zimowy 2022/2023 [2022Z] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 8 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 9:50 - 11:25
sala 2225
Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Maksymilian Pawłowski
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Jamrożek, B i Sobczak, J. (2000). Komunikacja interpersonalna. Wydawnictwo Empi.

Zabłocka-Żytka, L., Hintze, B., Sokołowska, E., Kluczyńska, S. (2011). Ćwiczenia z podstawowych umiejetnosci pomagania. W: B. Weigl, (red.) Psychologia rozwoju i podstawy pomagania. Teoria – ćwiczenia – praktyka (s. 91-162). Warszawa: Wydawnictwo APS.

Literatura uzupełniająca:

Bojarska, K., Grzybek, A., Molczyk, J., Pawlęga, M., Rogowska, A., Starnawski, M., Szajda, K., Witkowski, J. (2005). Przeciwdziałanie dyskryminacji. Pakiet edukacyjny dla trenerów i trenerek. Stowarzyszenie Lambda Warszawa.

Kuś, G. (2012). Trening umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Warszawa.

Nęcka, E., Orzechowski, J., Słabosz, A., Szymura, B. (2005). Trening twórczości. Gdańsk: GWP.

Okoń, Z. (2004). "Porozumieć się, znaczy umieć słuchać"- Edukacja i Dialog.

Stewart, J. (2014). Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej. Warszawa: PWN.

Zakres tematów:

- Sposoby radzenia sobie z trudnymi emocjami.

- Warsztat kształtowania empatii.

- Warsztaty rozwijania w sobie wewnętrznej motywacji zadaniowej.

- Warsztaty kształtowania pozytywnej samooceny i wspierania poczucia własnej wartości.

- Indywidualne sposoby i strategie radzenia sobie ze stresem.

- Indywidualne perspektywy temporalne.

- Kształtowanie w sobie gotowości do spotkania z odmiennością.

- Podsumowanie zajęć, ewaluacja zajęć.

Metody dydaktyczne:

- wykład prowadzącego

- dyskusja dydaktyczna

- burza mózgów

- praca w parach/grupach

- praca indywidualna

Metody i kryteria oceniania:

- obecność na zajęciach

- aktywność podczas zajęć

- wykonywanie ćwiczeń indywidualnych i grupowych

Uwagi:

grupa warsztatowa dla I DMPY - 4B

Forma komunikacji ze studentami: poczta elektroniczna w domenie APS

(mp59993@aps.edu.pl; indywidualne adresy mailowe uczestników zajęć)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)