Socjologia rodziny [SC-2F-SOR]
Semestr letni 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Socjologia rodziny [SC-2F-SOR] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/2023 [2022L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 14 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Arkadiusz Korycki | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Emilia Paprzycka. 2008. Kobiety żyjące w pojedynkę. Między wyborem a przymusem. Warszawa: Wyd. Akademickie „Żak” – wybrane fragmenty Sylwia Urbańska. 2015. Matka Polka na odległość. Z doświadczeń migracyjnych robotnic 1989-2010. Wyd. Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Ulrich Beck i Elisabeth Beck-Gernsheim. 2013. Miłość na odległość. Modele życia w epoce globalnej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Peter Singer i Deane Wells. 1988. Dzieci z probówki. Etyka i praktyka sztucznej prokreacji. Warszawa: Wiedza Powszechna. Joanna Mizielińska, Justyna Struzik, Agnieszka Król. 2017. Różnym głosem. Rodziny z wyboru w Polsce. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN – wybrane fragmenty. Rosalind Penfold. 2007. Kochać zbyt mocno, czyli o tym jak wygląda przemoc domowa. Wydawnictwo Nowa Proza. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Poza rodziną: single Alternatywne formy związków: rodziny homoseksualne Rodzina w epoce globalnej: Eurosieroctwo Procesy globalizacji i rodziny światowe. Nowe technologie reprodukcji a rodzina. Dlaczego kobiety nie odchodzą od sprawców przemocy? |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
prezentacja, dyskusja, debata, analiza i interpretacja tekstów |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
frekwencja: dopuszczalna 1 nieobecność (usprawiedliwiona lub nieusprawiedliwiona); aktywność na zajęciach (przygotowanie prezentacji z lektury - prezentacje lektury w Power Point przez studentów, w tym przygotowanie pytań do dyskusji, udział w dyskusji); wykonanie (w grupach) pracy zaliczającej ćwiczenia: prezentacja na temat wybranego zagadnienia z obszaru rodziny na podstawie analizy materiałów zastanych (teksty blogów, portali społecznościowych, etc, analiza jakościowa, analiza dyskursu) i/lub raportów z badań, badań własnych. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa dla I DUSC |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.