Superwizja w pracy socjalnej [PS-3S-SUS]
Semestr zimowy 2022/2023
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 1
Przedmiot: | Superwizja w pracy socjalnej [PS-3S-SUS] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/2023 [2022Z]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 8 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Stanek | ||||||||||||||||||
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Berne E. W co grają ludzie, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2004. Łuczyńska M., Olech A., (2013), Wprowadzenie do superwizji pracy socjalnej, Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, Warszawa 2013. https://docplayer.pl/2668129-Wprowadzenie-do-superwizji-pracy-socjalnej-marta-luczynska-anna-olech.html Szmagalski J. (red.), (2011) Superwizja pracy socjalnej. Zastosowania i dylematy, Warszawa, IRSS LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Gilbert M. C., Evans K., (2004), Superwizja w psychoterapii, GWP, Gdańsk 2004. Henderson P., Holloway J., Millar A., (2014), Superwizja w praktyce. Jak zostać superwizorem w zawodach nakierowanych na wspieranie i pomaganie, Wydawnictwo CRZL, Warszawa 2014.; file:///C:/Users/KATARZ~1/AppData/Local/Temp/28_Superwizja.pdf Mańkowska B., (2020), Superwizja. Jak chronić się przed wypaleniem zawodowym i utratą zdrowia, Wydawnictwo Wolwers Kluwer, Warszawa 2020. Stewart J. (red.) (2014), Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2014. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
I. Wprowadzenie do pracy superwizora. 1.1. Umiejętności pracownika socjalnego w kontekście pracy socjalnej. Które z wymaganych umiejętności pracownika socjalnego posiadam? 1.2. Samoświadomość jako podstawa analizy pracy pracownika socjalnego w obszarze superwizji. Jaki jest jest stan mojej samoświadomości? II. Komunikacja interpersonalna i ryzyka komunikacji asymetrycznej w superwizji 2.1. Definicja pojęcia 2.2. Cztery kategorie trudności w porozumiewaniu się 2.3. Komunikacja asymetryczna jako katalizator czterech kategorii trudności w porozumiewaniu się III. Style relacji 3.1. Fundamenty relacji 3.2. Dawanie i uzyskiwanie informacji zwrotnej 3.3. Praca z procesami nieświadomymi IV. Analiza transakcyjna VI. Wprowadzenie do etyki superwizyjnej 6.1. Obszar etyczny superwizja: kontraktowanie, legalność, potrzeby zaangażowanych stron 6.2. Dylematy etyczne w superwizji. VII. Formy organizacji superwizji 7.1. Sesja superwizyjna 7.2. Elementy procesu superwizyjnego VIII. Prowadzenie sesji superwizyjnej. GROW w superwizji indywidualnej. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Warsztat: metody poszukujące: dyskusja, metody aktywizujące studenta (praca w grupach); praca indywidualna; |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia jest: (1) obecność na zajęciach (85%) (2) aktywność na zajęciach (3) praca w grupie (4) poprawne wykonanie ćwiczeń i zadań podczas zajęć Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest: frekwencja oraz ocena za aktywność na zajęciach, przygotowanie i wykonanie zadań pogłębiających samoświadomość studenta; |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa warsztatowa dla III DZPS - PSS 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.