Projektowanie nauczania języka obcego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym [PE-2S-PNO]
Semestr letni 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Projektowanie nauczania języka obcego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym [PE-2S-PNO] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/2023 [2022L]
(w trakcie)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 22 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Maja Wenderlich | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Idea zrównoważonego rozwoju we wczesnej edukacji językowej / Agnieszka Szplit // W : Dydaktyczne “tropy” zrównoważonego rozwoju w edukacji / pod red. nauk. Ewy Szadzińskiej. – Kraków : “Impuls”, 2014. – S. 83-98 2. Interakcje werbalne uczniów młodszych w języku obcym : dążenie do sukcesu / Magdalena Dańko // W: Wyznaczniki sukcesu nauczyciela i ucznia w glottodydaktyce / red. Beata Karpeta-Peć, Radosław Kucharczyk, Maciek Smuk, Marta Torenc. – Warszawa : Instytut Germanistyki UW : Instytut Romanistyki UW, 2014 – S. 231-242 3. Jak pomóc dziecku nauczyć się angielskiego / Claire Selby ; [tł. na jęz. pol. Magdalena Pilawska-Miksa]. – Warszawa : Agora, 2011. 4. Jak uczyć małe dzieci języków obcych ? / Jan Iluk. – Katowice : “Gnome”, 2002. 5. Język angielski w nauczaniu zintegrowanym : poradnik / Halina Tyliba. – Kraków : Wydawnictwo Egis, 2006. 6. Język angielski w przedszkolu i szkole podstawowej : poradnik / Denise Chauvel, Danièle Champagne, Catherine Chauvel ; [tł. Małgorzata Pamuła ; wersja pol. Anna Walewska]. – Warszawa : Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, cop. 2005. – s. 151. Literatura uzupełniająca: 1. Języki obce dla wszystkich dzieci : doświadczenia szkół waldorfskich w nauczaniu najmłodszych / Christoph Jaffke, Magda Maier ; przekład z języka niemieckiego i posłowie Michał Głażewski.- Kraków : “Impuls”, 2011. – s. 182. 2. Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym / Małgorzata Pamuła. – Wyd. 1, dodr. – Warszawa : “Fraszka Edukacyjna”, 2009. 3. Między nami anglistami czyli nauczanie języka angielskiego poprzez zabawę / Monika Prusińska. – Brzezia Łąka : “Poligraf” 4. Mikołajek odnosi zwycięstwo, czyli o sukcesie w nauczaniu języka francuskiego najmłodszych / Karolina Wawrzonek // W : Wyznaczniki sukcesu nauczyciela i ucznia w glottodydaktyce / red. Beata Karpeta-Peć, Radosław Kucharczyk, Maciek Smuk, Marta Torenc. – Warszawa : Instytut Germanistyki UW : Instytut Romanistyki UW, Warszawa, 2014. – S. 243-251. 5. Nauczanie języka obcego dzieci / Maria Pieprzyk // W: Rozwijanie umiejętności językowych i komunikacyjnych dziecka : wybrane aspekty. – Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM, 2016. – S. 375-389. 6. Nauczanie języka obcego w kształceniu wczesnoszkolnym : rozwój świadomości wielokulturowej dziecka / Anna Jaroszewska. – Wrocław : Oficyna Wydawnicza Atut – Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe, 2007. s. 458. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Predyspozycje rozwojowe we wczesnym dzieciństwie do uczenia się języka obcego 2. Sposoby uczenia się dzieci języka obcego w wybranych koncepcjach psychologicznych 3. Kompetencje językowe dziecka 4. Nauczyciel jako model kompetencyjny w uczeniu się spontanicznym i spontaniczno-reaktywnym dzieci 5. Strategie zabawowe i zadaniowe w uczeniu się języka przez dzieci 6. Warunki do nabywania kompetencji językowych dzieci w przedszkolu i klasach I-III 7. Teoria wieku krytycznego 8. Społeczne i kulturowe aspekty nauczania języków obcych 9. Sposoby motywowania dzieci do uczenia się języka obcego |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody kształcenia: wykład, pogadanka, dyskusja, wykorzystanie TIK |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Studenci zdobędą informację na temat projektowania wczesnej edukacji językowej dzieci. - Przygotowanie grupowego projektu na wybrany temat; - Aktywność i zaangażowanie na zajęciach |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa dla II DUPE - PDP Metody kształcenia: wykład, pogadanka, dyskusja, wykorzystanie TIK Godziny kontaktowe: 15 h w tym: praca z literaturą - 15h praca z filmem 10h projektowe zaliczenia - 15h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.