Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projektowanie edukacji społeczno-przyrodniczej dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolne [PE-2S-PRN] Semestr zimowy 2022/2023
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Projektowanie edukacji społeczno-przyrodniczej dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolne [PE-2S-PRN]
Zajęcia: Semestr zimowy 2022/2023 [2022Z] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 13:30 - 15:05
sala 1104/1105
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
każda środa, 15:20 - 16:55
sala 3429/3430
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Ligia Tuszyńska
Literatura:

- Bąk, A., Leśny, A., Palamer-Kabacińska, E. (2014). Przygoda w edukacji i edukacja w przygodzie. Outdoor i adventure education w Polsce. Warszawa: Fundacja Pracownia Nauki i Przygody

- Braun D. (2002), Badanie i odkrywanie świata z dziećmi, Wyd. „Jedność”, Kielce

- Budniak A., (2009)/2017/2021, Edukacja społeczno-przyrodnicza dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Wyd. Impuls, Kraków

- Domka, L. (2001). Dialog z przyrodą w edukacji dla ekorozwoju. Warszawa–Poznań: Wydaw-nictwo Naukowe PWN

-Kielar-Turska, M. (1992), Jak pomagać dziecku w poznawaniu świata. Warszawa: WSiP

- Louv, R. (2014), Ostatnie dziecko lasu. Jak uchronić nasze dzieci przed zespołem deficytu natury. Warszawa: Grupa Wydawnicza Relacja

-Michalak, R. (2004), Aktywizowanie ucznia w edukacji wczesnoszkolnej. Kraków: Oficyna Wydawnicza IMPULS

-Muchacka, B.(2006), Zabawy badawcze w edukacji przedszkolnej. Kraków: Wydawnictwo AP

- Palamer-Kabacińska, E. (2012). Miejsce pedagogiki przygody w naukach pedagogicznych. W: E. Palamer-Kabacińska, A. Leśny, Edukacja przygodą. Outdoor i AdventureEducation w Polsce: teoria, przykłady, konteksty. Warszawa: Wydawca Fundacja Pracownia Nauki i Przygody

- Paśko I., 2001, Kształtowanie postaw proekologicznych uczniów szkół podstawowych klas 1-3. Wyd. Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie

- Pietrasik-Kulińska, K., Szuba, D. (2017). Kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo i zdrowie swoje oraz innych osób w przedszkolnej edukacji przyrodniczej. Warszawa: ORE

- Poziomek, U., Marszał, D., Skrobek, A., Woźniak, M., Żurawska, I. (2016) [w:] Przyrodnicza edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna. Poradnik. Warszawa: IBE

- Rożek, L. (2011), Edukacja przyrodnicza w przedszkolu z elementami ekologii. Szczecin: Szczecińska Szkoła Wyższa Collegium Balticum

- Szewczuk K., 2013, Mali badacze –doświadczenia przyrodnicze w edukacji wczesnoszkolnej. Edukacja elementarna w teorii i praktyce, 1(27).s.27-44, Akademia Ignatianum w Krakowie

- Wollman-Mazurkiewicz L., (1998), Dziecko w świecie przyrody. Wyd. Impuls, Kraków

- Wood D., (2006), Jak dzieci uczą się i myślą. Wyd. UJ, Kraków

- Żuchełkowska K., (2015), Edukacja przyrodnicza w przedszkolu, Bydgoszcz,

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie do przedmiotu. Projekt edukacyjny.

2. Cel i tytuł Etapy prowadzenia projektu:

3. Przyroda ożywiona i nieożywiona w życiu człowieka i lokalnej społeczności

4. Znaczenie różnorodności biologicznej w życiu człowieka

5. Edukacja klimatyczna a świadomość ekologiczna

6. Refleksje społeczno-przyrodnicze w kontekście czterech filarów edukacji (Uczyć się, aby być,

Uczyć się, aby żyć wspólnie, Uczyć się, aby wiedzieć, Uczyć się, aby działać (Delors et al.1996).

Metody dydaktyczne:

Wykład aktywizujący studentów, konsultacje i dyskusje nad projektami

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie wykładu: Każdy student w trakcie trwania wykładów opracowuje teoretycznie dowolny projekt edukacyjny.

Na zakończenie prezentuje projekt przed grupą

Uwagi:

grupa wykładowa dla II DUPE - PDP

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)