Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychopatologia rozwoju [PE-2F-PRU] Semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Psychopatologia rozwoju [PE-2F-PRU]
Zajęcia: Semestr zimowy 2022/2023 [2022Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 13:30 - 15:05
sala 1205
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Anna Hryniewicka
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Carson R.C., Butcher J.N., Mineka S. (2003). Psychologia zaburzeń. Gdańsk: GWP.

2. Cierpiałkowska L. (2011). Psychopatologia. Warszawa: wyd. Scholar.

3. Harwas-Napierała B., Trempała J. (2000). Psychologia rozwoju człowieka. T. 1. Warszawa: PWN.

4. Kryteria diagnostyczne z DSM-5. Desk Referennce (2015). Wrocław: Edra Urban & Partner.

5. Wolańczyk T., Komender J. (2005). Zaburzenia emocjonalne i behawioralne u dzieci. Warszawa: PZWL

Literatura uzupełniająca:

1. Bobińska, K., Pietras, T., Gałecki, P. (red. 2012). Niepełnosprawność intelektualna – etiopatogeneza, epidemiologia, diagnoza, terapia. Wrocław: Wydawnictwo Continuo.

2. Cierpiałkowska, L., Sęk, H., (red.). (2020). Psychologia kliniczna. Warszawa: PWN.

3. Grzegorzewska, I., Cierpiałkowska, L., Borkowska, A. R. (red.) (2020). Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży. Warszawa: PWN.

4. Kendall P. (2004). Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji. Gdańsk: GWP.

5. Krasowicz-Kulpis G. (2006). Dysleksja rozwojowa. Perspektywa psychologiczna. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia.

6. Namysłowska I., Sumik A. (2006). Psychiatria dzieci i młodzieży. Warszawa: PZWL

7. Pietras, T., Witusik, A., Gałecki, P., (red.). (2010). Autyzm – epidemiologia, diagnoza i terapia. Wrocław: Wydawnictwo Continuo.

Zakres tematów:

Treści ćwiczeń:

1. Zaburzenia ze spektrum autyzmu (geneza, klasyfikacja,, charakterystyka objawów, rozpoznawanie zaburzeń).

2. Niepełnosprawność intelektualna (przyczyny, diagnoza, charakterystyka funkcjonowania o różnym stopniu niepełnosprawności intelektualnej, zespól Downa).

3. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi (przyczyny, kryteria diagnostyczne ADHD, rozwój społeczny i formy pomocy dziecku z ADHD).

4. Specyficzne rozwojowe zaburzenia uczenia się (dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia, objawy, przyczyny, diagnoza, postępowanie terapeutyczne).

5. Depresja (przyczyny, objawy, skutki, formy leczenia i terapii).

6. Zaburzenia odżywiania (funkcja jedzenia i masy ciała, czynniki ryzyka, jadłowstręt psychiczny – typy, przyczyny, konsekwencje, bulimia, otyłość).

7. Uzależnienia (rodzaje, przyczyny, objawy, konsekwencje i formy leczenia.

Metody dydaktyczne:

prezentacja multimedialna, studium przypadku, dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

Wymagania zaliczeniowe: podstawą zaliczenia przedmiotu jest obecność na zajęciach, samodzielne przygotowanie prezentacji na wybrany temat oraz uzyskanie pozytywnej oceny ze sprawdzianu obejmującego materiał omówiony na ćwiczeniach oraz zdobyty samodzielnie zgodnie ze wskazaniami przekazanymi podczas 1-szych zajęć organizacyjnych. Warunkiem zaliczenia sprawdzianu jest uzyskanie powyżej 60 % pkt.

Metody oceny: sprawdzian pisemny (test jednokrotnego wyboru). W przypadku usprawiedliwionej nieobecności dodatkowa praca w terminie uzgodnionym z prowadzącym.

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa dla II DUPE - PDP

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)