Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI]
Semestr zimowy 2022/2023
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 30
Przedmiot: | Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/2023 [2022Z]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 30 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 11 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Stanek | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Adler R.B., Rosenfeld L.B, Proctor II R.F., (2014), Relacje interpersonalne. Proces porozumiewania sie, Wydawnictwo Rebis, Poznań 2007. Berne E., W co grają ludzie. Psychologia stosunków międzyludzkich, Warszawa 2004. McKay M., Davis M., Fanning P., Sztuka skutecznego porozumiewania się, Gdańsk 2004. Stewart J., Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, Warszawa 2003. Wills-Brandon, Jak mówić "nie" i budować dobre związki, Gdańsk 2001 Literatura uzupełniająca: Alberti R., Emmons M. (2012), Asertywność. Sięgnij po to, czego chcesz nie raniąc innych, GWP, Gdańsk. Baker A. Doskonała umiejętność komunikacji, Gliwice 2004. Forsyth P. Jak motywować ludzi, Gliwice 2000. Mckay M., Davis M., Fanning, (2019), Sztuka skutecznego porozumiewania się, Sopot: WGW. Pease A. Mowa ciała. Jak odczytywać myśli innych ludzi z ich gestów, Kielce 2003. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Zapoznanie członków grupy poprzez przedstawienie siebie, swoich zainteresowań, pasji, upodobań. Sformułowanie kontraktu grupowego. 2. Obraz siebie i innych. Pierwsze wrażenie. Błędy atrybucji. Ocenianie. 3. Budowanie poczucia własnej wartości. Przekonania na własny temat. 4. Samoocena. 5. Komunikacja werbalna i niewerbalna. Uważne i nieoceniające słuchanie. Typowe błędy komunikacyjne. Mocne i słabe strony własnych kompetencji komunikacyjnych. 6. Asertywność. w życiu i pracy. 7. Informacja zwrotna. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Warsztat: metody poszukujące: dyskusja, refleksja z metapoziomu; metody aktywizujące studenta (praca w grupach, zadania do wykonania); praca indywidualna) |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia jest: (1) obecność na zajęciach (85%) (2) aktywność na zajęciach (3) praca w grupie (4) poprawne wykonanie ćwiczeń i zadań podczas zajęć Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest: frekwencja oraz ocena za aktywność na zajęciach, przygotowanie i wykonanie zadań pogłębiających samoświadomość studenta na temat siebie oraz swoich kompetencji. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa warsztatowa dla I DZPS - 1B |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.