Psychologia twórczości [EP-3F-PYT]
Semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Psychologia twórczości [EP-3F-PYT] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/2023 [2022Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każda środa, 10:40 - 12:25
sala 6207 Budynek Instytutu Edukacji Artystycznej - Spiska 16 jaki jest adres? |
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 6 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Weronika Molińska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Zalecana literatura Csikszentmihalyi, M. (1996). Creativity. Flow and the psychology of discovery and invention. New York: HarperPerennial. Kaufman, J. C. & Sternberg, R. J. (2010). The Cambridge Handbook of Creativity. Cambridge, UK: Cambridge University Press. Nęcka, E. (2001). Psychologia twórczości. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Nęcka, E., Gruszka, A., Orzechowski, J., Szymura, B. (2019). Trening twórczości. Sopot: Wydawnictwo Smak Słowa. (wyd. 6, zmienione). Nęcka, E. (2017). Insight. In Reference Module in Neuroscience and Biobehavioral Psychology, Elsevier, ISBN 9700128093245. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-809324-5.06214-3. Nęcka, E. (2017). Memory and creativity. In Reference Module in Neuroscience and Biobehavioral Psychology, Elsevier, ISBN 9700128093245. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-809324-5.06232-5. Nęcka, E. (2017). Perception and creativity. In Reference Module in Neuroscience and Biobehavioral Psychology, Elsevier, ISBN 9700128093245. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-809324-5.06252-0. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Twórczość z perspektywy psychologicznej Wytwór, dzieło Osoba, twórca Kryteria twórczości Podejście triadowe 2. 2.Teoria procesu twórczego I Podejście asocjacyjne Podejście postaciowe (Gestalt) Podejście psychodynamiczne Podejście behawiorystyczne Koncepcja twórczej interakcji Przeszkody w procesie twórczym Model genploracji 3. Poznawcze składniki procesu twórczego Uwaga Percepcja Wyobraźnia i wyobrażenia Kategoryzacja 4. Wgląd Warunki wglądu Nagłość Przerwa inkubacyjna Wgląd a poznawcza reprezentacja problemu Wgląd a wybiórczość procesów poznawczych 5. Emocje i motywacja w procesie twórczym O wykładzie Emocje filokreatywne Twórczość a pozytywny znak emocji Emocje sterujące procesem twórczym Motywacja 6. Cechy indywidualne a aktywność twórcza Twórczość a inteligencja Ukryte teorie intelektu Osobowość twórcza Badania nad wybitnymi twórcami Twórczość a zaburzenia zachowania 7. Społeczny kontekst twórczości Środowisko rodzinne Twórczość w szkole Twórczość w pracy Osoby znaczące 8. Systemowe koncepcje twórczości Transgresja Koncepcja twórczego inwestowania Twórczość jako rodzaj przywództwa Jednostka, pole, domena 9. .Pomiar i stymulacja twórczości Problemy psychometryczne, teoretyczne i ogólności cechy Sposoby pomiaru kreatywności Kreatywność w organizacji Stymulowanie twórczości |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- prezentacja - ćwiczenia indywidualne - dyskusja - mentimeter |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność - dozwolona 1 nieobecność Zaliczenie - TEST |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa dla II DZEP-ATM |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.