Projekt badawczy - 1 [SC-3F-PBA1]
Semestr letni 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Projekt badawczy - 1 [SC-3F-PBA1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/2023 [2022L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 16 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Dagmara Szczepańska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Babbie, E. (2003). Badania społeczne w praktyce, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa. Korolczuk, E., 2011. Kłopot z „ngoizacją”. Debata o społeczeństwie obywatelskim w polsce a rzeczywistość. Polityka Społeczna, 5(38), pp.37-43. Korolczuk, E., 2014. Ruchy społeczne a płeć—perspektywa intersekcjonalna: Kongres Kobiet i ruch na rzecz przywrócenia Funduszu Alimentacyjnego. Kultura i społeczeństwo, 58(1), pp.97-120. Palęcka, A., 2021. „Spokojnie, jestem grzeczny”. Molestowanie seksualne jako strategia uczestników badania. Przegląd Socjologii Jakościowej, 17(2), pp.44-60. Golczyńska-Grondas, A. and Waniek, K., 2022. Superwizja w jakościowych badaniach społecznych. O radzeniu sobie z trudnymi emocjami badających i badanych. Przegląd Socjologii Jakościowej, 18(4), pp.6-33. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Zajęcia z Projektu Badawczego-1 mają na celu przygotowanie studentek i studentów do realizacji praktyk badawczych. Zadania: 1. Przegląd istniejących danych i badań z zakresu przedmiotu realizowanego badania. 2. Systematyczny przegląd prasy i mediów dotyczący bieżących wydarzeń lokalnych (tzw. prasówka). 3. Przygotowanie narzędzi badawczych i materiałów pomocniczych. 4. Przygotowanie do realizacji badania w terenie. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Stosowane będą głównie metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy, aktywizujące praktyczną działalność studentów i studentek, w tym dyskusja, praca z tekstem, burza mózgów, ale też pogadanka. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
OBECNOŚĆ – maksymalnie 2 nieobecności w semestrze AKTYWNOŚĆ NA ZAJĘCIACH – aktywny udział w pracach badawczych i dyskusji WYGŁOSZENIE 2 REFERATÓW (wraz z przygotowaniem prezentacji w PowerPoint) PRZYGOTOWANIE NARZĘDZIA BADAWCZEGO |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa dla II DZSC - SBM 2 Nakład pracy studenta/studentki: - udział w ćwiczeniach: 30 h - analiza literatury przedmiotu, przygotowywanie prezentacji, praca w grupach: 30 h - przygotowanie się do realizacji badań terenowych: 20 h Sumaryczna liczba godzin pracy studenta/studentki: 80h co odpowiada 3 punktom ECTS Materiały będą zamieszczane w zespole na MSTeams, link: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3axkxYHvfXCZwTxYAszAxDQ8R0Q4KQeaiL3kq3fl9wiLc1%40thread.tacv2/conversations?groupId=a23c9683-b21c-476e-b0c8-55dd1ba03399&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.