Projekt badawczy - 1 [SC-3F-PBA1]
Semestr letni 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Projekt badawczy - 1 [SC-3F-PBA1] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/2023 [2022L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 17 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Justyna Zielińska |
Literatura: |
Urbańska Sylwia (2021), (Nie)mobilność, zamieszkiwanie oraz płeć w praktykach i dyskursach rozwodu w miejskiej społeczności rolniczej gminy wschodniego Mazowsza, w: Lud, t.105, s.84-113; Głowacka-Grajper Małgorzata (2018), Pamięć jako kapitał społeczności lokalnej. Narracje o Bitwie Warszawskiej 1920 roku w Radzyminie, w: Bogumił Z., Szpociński A. (red.), Stare i nowe tendencje w obszarze pamięci społecznej, Warszawa: Scholar, s. 318-352; Kozek Wiesława (2013), Rynek pracy. Perspektywa instytucjonalna, Warszawa: Scholar; Kubisa Julia, Zielińska Justyna (2016), Poland’s active inclusion model – still in transition? The case of public agencies’ tensions and emerging role of CSOs in Radom, w: Johansson Hakan, Panican Alexandru (red.), Responding to the crisis: Combating poverty and promoting active inclusion in local welfare societies, Londyn: Palgrave, s. 207-229; Babbie, E. (2003), Badania społeczne w praktyce, Warszawa: PWN; Golczyńska-Grondas, A. and Waniek, K., 2022. Superwizja w jakościowych badaniach społecznych. O radzeniu sobie z trudnymi emocjami badających i badanych. Przegląd Socjologii Jakościowej, 18(4), pp.6-33. Palęcka Alicja (2021), Spokojnie, jestem grzeczny. Molestowanie seksualne jako strategia uczestników badania, w: Przegląd Socjologii Jakościowej, t.17, nr 2, s. 44-60; Raporty z badań terenowych; |
Zakres tematów: |
Zajęcia z Projektu Badawczego-1 mają na celu przygotowanie studentek i studentów do realizacji praktyk badawczych. Zadania: 1. Przegląd istniejących danych i badań z zakresu przedmiotu realizowanego badania. 2. Systematyczny przegląd prasy i mediów dotyczący bieżących wydarzeń lokalnych (tzw. prasówka). 3. Przygotowanie narzędzi badawczych i materiałów pomocniczych. 4. Przygotowanie do realizacji badania w terenie. |
Metody dydaktyczne: |
Stosowane będą głównie metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy, aktywizujące praktyczną działalność studentów i studentek, w tym dyskusja, praca z tekstem i burza mózgów. |
Metody i kryteria oceniania: |
OBECNOŚĆ – maksymalnie 2 nieobecności w semestrze; CZYTANIE LEKTUR; AKTYWNOŚĆ NA ZAJĘCIACH – aktywny udział w pracach badawczych i dyskusji; PRZYGOTOWANIE NARZĘDZIA BADAWCZEGO; |
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa dla II DZSC - SBM 1 Nakład pracy studenta/studentki: - udział w ćwiczeniach: 30 h - analiza literatury przedmiotu, przygotowywanie prezentacji oraz prasówek, praca w grupach: 30 h - przygotowanie się do realizacji badań terenowych: 20 h Sumaryczna liczba godzin pracy studenta/studentki: 80h co odpowiada 3 punktom ECTS |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.