Małe dziecko w cyberprzestrzeni [PW-5F-MDC]
Semestr letni 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Małe dziecko w cyberprzestrzeni [PW-5F-MDC] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/2023 [2022L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 17 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Natalia Bednarska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: N. Bednarska (red.), Dziecko-media-rozwój. O konsekwencjach obecności mediów w życiu dziecka, 2020. N. Kardaras, Dzieci ekranu. Jak uzależnienie od ekranu przejmuje kontrolę nad naszymi dziećmi - i jak wyrwać je z transu, 2018. H. Krauze- Sikorska, M. Klichowski, Świat małego dziecka. Przestrzeń instytucji, cyberprzestrzeń i inne przestrzenie dzieciństwa, 2017. A. Wrońska, R. Lew-Starowicz, A. Rywczyńska, Edukacja-relacja-zabawa. Wieloaspektowość internetu w wymiarze bezpieczeństwa dzieci i młodzieży, 2019. Literatura uzupełniająca A. Szpakowska. Przemoc seksualna wobec dzieci w cyberprzestrzeni. Parezja. Forum Młodych Pedagogów Przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN 2:65-76. T. Biernat, Cyberwychowanie – cicha rewolucja w cyberprzestrzeni. O potrzebie cyberpedagogiki. PAEDAGOGIA CHRISTIANA 1/49 K. Frączkowska, Hikikomori – japoński syndrom wycofania społecznego jako problem współczesnych uczniów polskich szkół. Analiza zjawiska w świetle badań literatury przedmiotu oraz badań własnych, Rozprawy Społeczne 2021, Tom 16, Nr 4. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Bloki tematyczne 1. Cyberprzestrzeń i jej cechy. Teoretyczne i empiryczne uwarunkowania zagrożeń związanych z cyberprzestrzenią, klasyfikacja zagrożeń związanych z cyberprzestrzenią, teoretyczne podstawy profilaktyki zachowań problemowych, klasyfikacja poziomów profilaktycznych, diagnoza e-uzależnień dzieci oraz podstawy pracy terapeutycznej. 2. Konsekwencje obecności mediów na rozwój mowy, poznawczy, emocjonalno – społeczny małego dziecka – szanse i zagrożenia. 3. Cyberwychowanie, cyberedukacja. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Praca w grupach, dyskusja, praca z tekstem, badanie w działaniu, |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia: • Aktywność podczas zajęć • Wykonywanie zadań zleconych po zajęciach • Kolokwium zaliczeniowe |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa dla IV DMPW - 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.