Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Małe dziecko w cyberprzestrzeni [PW-5F-MDC] Semestr letni 2022/2023
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Małe dziecko w cyberprzestrzeni [PW-5F-MDC]
Zajęcia: Semestr letni 2022/2023 [2022L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 9:50 - 11:25
sala 3305
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Natalia Bednarska
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

N. Bednarska (red.), Dziecko-media-rozwój. O konsekwencjach obecności mediów w życiu dziecka, 2020.

N. Kardaras, Dzieci ekranu. Jak uzależnienie od ekranu przejmuje kontrolę nad naszymi dziećmi - i jak wyrwać je z transu, 2018.

H. Krauze- Sikorska, M. Klichowski, Świat małego dziecka. Przestrzeń instytucji, cyberprzestrzeń i inne przestrzenie dzieciństwa, 2017.

A. Wrońska, R. Lew-Starowicz, A. Rywczyńska, Edukacja-relacja-zabawa. Wieloaspektowość internetu w wymiarze bezpieczeństwa dzieci i młodzieży, 2019.

Literatura uzupełniająca

A. Szpakowska. Przemoc seksualna wobec dzieci w cyberprzestrzeni. Parezja. Forum Młodych Pedagogów Przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN 2:65-76.

T. Biernat, Cyberwychowanie – cicha rewolucja w cyberprzestrzeni. O potrzebie cyberpedagogiki. PAEDAGOGIA CHRISTIANA 1/49

K. Frączkowska, Hikikomori – japoński syndrom wycofania społecznego jako problem współczesnych uczniów polskich szkół. Analiza zjawiska w świetle badań literatury przedmiotu oraz badań własnych, Rozprawy Społeczne 2021, Tom 16, Nr 4.

Zakres tematów:

Bloki tematyczne

1. Cyberprzestrzeń i jej cechy. Teoretyczne i empiryczne uwarunkowania zagrożeń związanych z cyberprzestrzenią, klasyfikacja zagrożeń związanych z cyberprzestrzenią, teoretyczne podstawy profilaktyki zachowań problemowych, klasyfikacja poziomów profilaktycznych, diagnoza e-uzależnień dzieci oraz podstawy pracy terapeutycznej.

2. Konsekwencje obecności mediów na rozwój mowy, poznawczy, emocjonalno – społeczny małego dziecka – szanse i zagrożenia.

3. Cyberwychowanie, cyberedukacja.

Metody dydaktyczne:

Praca w grupach, dyskusja, praca z tekstem, badanie w działaniu,

Metody i kryteria oceniania:

Warunki zaliczenia:

• Aktywność podczas zajęć

• Wykonywanie zadań zleconych po zajęciach

• Kolokwium zaliczeniowe

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa dla IV DMPW - 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)