Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praca z dzieckiem zdolnym w przedszkolu [PW-5F-PZP] Semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praca z dzieckiem zdolnym w przedszkolu [PW-5F-PZP]
Zajęcia: Semestr zimowy 2022/2023 [2022Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 9:50 - 11:25
sala 3412
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Agnieszka Gąstoł
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Gwiazdowska-Stańczak S., Sękowski A., "Rodzina uczniów zdolnych", Warszawa 2018

Braun M., Mach M., "Jak pracować ze zdolnymi? Poradnik dla nauczycieli i rodziców", Warszawa 2013

Limont W., "Uczeń zdolny. Jak go rozpoznać i jak z nim pracować", Sopot 2005

Literatura uzupełniająca:

Schwarz D., Tsang J., Blair K., "Jak się uczymy" Warszawa 2017

Gołębiowska-Szychowska J., Szychowski Ł., "Powiem ci, jak się uczyć", Warszawa 2014

Zakres tematów:

W ramach ćwiczeń realizowane są następujące tematy odpowiadające treściom kształcenia:

Wprowadzenie do współczesnych metod uczenia się.

1.Pojęcie zdolności. Typologia wg A. Tannenbauma.

Rozwojowe modele zdolności:

-Wieloczynnikowy Model Zdolności F. Monksa

-Model A. Tannenbauma

-Piramida Rozwoju Talentu J. Piirto

-Zróżnicowany Model Zdolności i Talentu F. Gagne.

2.Modele zdolności:

-ogólnych,

-specyficznych (w tym: oparte na analizie czynnikowej, inteligencji wielorakich H. Gardnera, uzdolnień kierunkowych W. Limont),

-modele systemowe (wg J. Renzulliego, R. Sternberga i K. Dąbrowskiego).

3.Przejawy zdolności u małych dzieci. Charakterystyka i cechy uczniów zdolnych.

Strategie identyfikacji uczniów zdolnych.

4.Koncepcje kształcenia uczniów zdolnych. Taksonomia celów kształcenia. Model wzbogaconego kształcenia SEM, Trójetapowy Model Purdue, Model Autonomicznego Ucznia. Współczesne modele kształcenia uczniów zdolnych na świecie – przegląd

5.Rodzina ucznia zdolnego – środowisko i model. Relacje rodzinne i postawy rodzicielskie.

6.Programy edukacyjne rozwijające zdolności twórcze:

-Inkubacyjny Model Nauczania E. Torrance’a,

-Odyseja Umysłu,

-Twórcze Rozwiązywanie Problemów Osborna i Parnesa

-CoRT E. de Bono

-Lekcje twórczości.

Współczesne programy edukacyjne rozwijające twórczość stosowane na świecie.

Metody dydaktyczne:

Metody kształcenia: praca w grupach, dyskusja dydaktyczna, burza mózgów, praca z tekstem, filmy, praca w zespołach, analiza przypadków, wykład aktywizujący;

Metody i kryteria oceniania:

Pomiar efektów kształcenia:

Ćwiczenia: praca problemowa i wystąpienie (prezentacja w Power Point, propozycje ćwiczeń, metody aktywizujące grupę) przygotowane w zespołach 2-3 osobowych; obecność na zajęciach; aktywność na zajęciach.

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe online: ćwiczenia 15 godz.

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 10

Przygotowanie wystąpienia - 10

Przygotowanie pracy na zaliczenie - 10

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa dla IV DMPW - 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)