Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kompetencje pedagoga specjalnego [PC-5F-KPS] Semestr zimowy 2022/2023
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Kompetencje pedagoga specjalnego [PC-5F-KPS]
Zajęcia: Semestr zimowy 2022/2023 [2022Z] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 17:10 - 18:45
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 153
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Jarosław Michalski
Literatura:

Literatura podstawowa: U. Jeruszka: Kompetencje. Aspekty teoretyczne i praktyczne, Wyd. Difin, Warszawa 2016; Stefan M. Kwiatkowski (redakcja naukowa): Kompetencje przyszłości, Wyd. FRSE, Warszawa 2018; J. Głodkowska (red): Dydaktyka specjalna w przygotowaniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Wyd. APS, Warszawa 2010.

Literatura uzupełniająca: J. Szempruch, Pedeutologia, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2013; J. Doroszewska, Pedagogika Specjalna, T.1, Ossolineum, 1989; J.Michalski (red): Nauczyciel szkoły specjalnej - szanse i bariery działalności zawodowej, Wyd. APS, Warszawa 2002.

Zakres tematów:

- Kompetencje nauczycieli w świetle potrzeb ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych w edukacji włączającej – wiedza, umiejętności, kompetencje społeczne.

- Cechy osobowości pedagoga specjalnego.

- Rola i zadania pedagoga specjalnego w nauczaniu włączającym.

- Samorozwój, samodoskonalenie, kształcenie ustawiczne nauczyciela. Plan rozwoju zawodowego.

- Wsparcie i doskonalenie zawodowe nauczycieli - formy doskonalenia oraz placówki doskonalenia nauczycieli.

- Współpraca z innymi nauczycielami w celu doskonalenia warsztatu pracy.

Metody dydaktyczne:

wykład problemowy, konwersatoryjny

Metody i kryteria oceniania:

Aktywność na zajęciach, samodzielne wypowiedzi, zgłaszane pomysły, sprawdzian pisemny.

Uwagi:

grupa wykładowa dla II DMPCNakład pracy studenta:

- godziny kontaktowe (wykład) – 15 godz. ;

- zapoznanie się z literaturą – 15 godz.;

- przygotowanie do kolokwium – 10 godz.

Sumaryczna liczba punktów ECTS – 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)