Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztat wychowawczy pedagoga [PC-5F-WWP] Semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia, grupa nr 6

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Warsztat wychowawczy pedagoga [PC-5F-WWP]
Zajęcia: Semestr zimowy 2022/2023 [2022Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 6 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 13:30 - 15:05
sala 3605
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Jarosław Michalski
Literatura:

Literatura obowiązkowa: A. Gurycka, Błąd w wychowaniu, Warszawa 1990; M. Łobocki, W poszukiwaniu skutecznych form wychowania, WSiP, Warszawa 1990; T. Lewandowska-Kidoń, B. Kalinowska-Witek, Rola pedagoga szkolnego w szkolnym systemie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, Wyd. UMCS, Lublin 2016.

J.Homplewicz: etyka pedagogiczna, Wyd. Salezjańskie, Warszawa 1996.

Literatura uzupełniająca: G. King, Umiejętności terapeutyczne nauczyciela, GWP, Gdańsk 2003; B. Śliwerski, Myśleć jak pedagog, GWP, Sopot 2010; E. Goffman, Człowiek w teatrze życia codziennego, Wydawnictwo KR, Warszawa 2000; M. Łobocki, Teoria wychowania, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2010.

Zakres tematów:

- Wybrane metody wychowawcze – założenia teoretyczne, metodyczne i ich skuteczność w sytuacji wybranych trudności wychowawczych.

- Praca nauczyciela z grupą rówieśniczą – zasady budowania klimatu

współpracy (obecność wychowawcza, takt pedagogiczny, wychowawca a

autorytet)

- Błędy wychowawcze.

- Współpraca rodziny i szkoły – formy współpracy z rodziną w zakresie rozwiązywania problemów:

• Różnorodne formy współpracy z rodzicami (spotkanie inaugurujące współpracę, zajęcia adaptacyjne, informator dla rodziców, zajęcia integracyjne, zebrania, zajęcia otwarte, uroczystości, spotkania z ekspertem),

• Indywidualne formy współdziałania nauczycieli i rodziców: konsultacje pedagogiczne, wizyty domowe, korespondencja,

• Postawy i zachowania rodziców utrudniające współpracę oraz sposoby ich przezwyciężania: unikanie współpracy, zaniedbywanie spraw dziecka, nadopiekuńczość, rodzice skłóceni ze sobą, wrogość, agresywność, kłótliwość.

- Projektowanie zajęć wychowawczych dla zróżnicowanych grup uczniów.

Metody dydaktyczne:

Metody problemowe, aktywizujące (zgłaszanie pomysłów, opracowywanie projektów działań pedagoga, metody aktywizujące i gry dydaktyczne na zajęciach, np. burza mózgów, sytuacyjna, symulacyjna, praca samodzielna obejmująca analizę danej sytuacji wychowawczej przez pryzmat działań pedagoga.

Metody i kryteria oceniania:

Aktywność i obecność na zajęciach, zaliczenie sprawdzianu pisemnego obejmującego tematyczne zagadnienia omawiane na zajęciach i w wymaganym zakresie literaturowym.

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa dla III DMPC-SUR

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)