Proseminarium [PC-5F-PRO]
Semestr letni 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 7
Przedmiot: | Proseminarium [PC-5F-PRO] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/2023 [2022L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 7 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Konieczna | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Rubacha, K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. J. Majchrzak, T. Mendel, Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Wyd. UE w Poznaniu, Poznań 2009 A. Dudziak, A. Żejmo, Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Wyd. Difin, Warszawa 2008 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Paradygmaty badawcze i strategie badań. Orientacja badawcza ilościowa i jakościowa. 2. Styl naukowy i popularnonaukowy – język i sposób narracji, cechy charakterystyczne. 3. Piśmiennictwo naukowe – sposoby poszukiwania tekstów naukowych. 4. Zapis bibliograficzny – warsztat. 5. Projekt badawczy ‒ ugruntowanie teoretyczne, przedmiot, cel, problemy, hipotezy, metody, techniki, narzędzia pomiaru, kryteria doboru i charakterystyka próby. 6. Kryteria jakości badań naukowych: reprezentatywność, trafność, rzetelność, wiarygodność, transparentność, autentyczność, triangulacja perspektyw teoretycznych, metod badawczych i źródeł danych, możliwość uogólnienia i transferu rezultatów badawczych. 7. Formy i sposoby prezentowania wyników badań naukowych. 8. Plagiat i system antyplagiatowy w pracy naukowej 9. Dylematy i wybory etyczne na różnych etapach procesu badawczego. 10. Teksty naukowe (przeglądowe, badawcze). |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody: dyskusja, analiza przykładów zaczerpniętych z publikacji, prac studentów oraz filmów, projekty, symulacje, prace zespołowe |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceny: obecność na zajęciach przygotowanie do zajęć merytoryczne zaangażowanie podczas zajęć przygotowanie i przedstawienie wykonanych zadań (ustnie lub w formie prezentacji) referowanie zagadnień związanych z wybranym problemem badawczym |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa dla III DMPC-TEA |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.