Metodyka kształcenia uczniów z zaburzeniami komunikacji [PC-5F-MUK]
Semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka kształcenia uczniów z zaburzeniami komunikacji [PC-5F-MUK] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/2023 [2022Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 19 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Joanna Rostkowska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
„Jak organizować edukację uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi? Przewodnik”, 2010, MEN Pyzowska i Jurojć o tytule: „Uczniowie z zaburzeniami komunikacji językowej” materiały internetowe opatrzone logiem Operon Błeszyński J. (red.), (2006) Alternatywne i wspomagające metody komunikacji, Impuls, Kraków Dobrowolska M, 2018, Wykorzystanie TIK w nauczaniu i uczeniu się uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, ORE, Warszawa Sedivy- Mączka K. (2019), Stymulacja komunikacji językowej dzieci z autyzmem, Kraków Cywińska M. (red), (2017) Rozwijanie umiejętności językowych i komunikacyjnych dziecka, Poznań Śmiechowsla E (red), (2017) dzieci z rozwojowymi trudnościami w młodszym wieku, UKSW Warszawa |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Prawidłowy rozwój mowy i języka (w tym komunikacji) – proces nabywania języka i kompetencji komunikacyjnych 2. Definicja (podział, rodzaje) zaburzeń komunikacji (mowa, język, głębokie zaburzenie komunikacji), Charakterystyka zaburzeń komunikacji u: osób z dyslalią, jąkaniem, autyzmem, oligofazją, chorych przewlekle, z niepełnosprawnością ruchową 3. Uczeń z zaburzeniami komunikacji – uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - Charakterystyka dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz wskazówki do pracy dla nauczycieli 4. Metody wykorzystywane w rewalidacji osób z zaburzeniami komunikacji mowy i języka 5. Alternatywne i wspomagające metody komunikacji 6. Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK) 7. Stymulacja komunikacji językowej dzieci z autyzmem poprzez zastosowanie metody krakowskiej |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metoda podająca i aktywizująca |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Godziny kontaktowe: ćw. 15 ćw przygotowanie się do zajęć , lektury 15 opracowanie prezentacji 25 przygotowanie pomocy dydaktycznych 15 Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa dla IV DMPC-LOG |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.