Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka kształcenia uczniów z zaburzeniami komunikacji [PC-5F-MUK] Semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka kształcenia uczniów z zaburzeniami komunikacji [PC-5F-MUK]
Zajęcia: Semestr zimowy 2022/2023 [2022Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 8:00 - 9:35
sala 3310/3311
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Joanna Rostkowska
Literatura:

„Jak organizować edukację uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi? Przewodnik”, 2010, MEN

Pyzowska i Jurojć o tytule: „Uczniowie z zaburzeniami komunikacji językowej” materiały internetowe opatrzone logiem Operon

Błeszyński J. (red.), (2006) Alternatywne i wspomagające metody komunikacji, Impuls, Kraków

Dobrowolska M, 2018, Wykorzystanie TIK w nauczaniu i uczeniu się uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, ORE, Warszawa

Sedivy- Mączka K. (2019), Stymulacja komunikacji językowej dzieci z autyzmem, Kraków

Cywińska M. (red), (2017) Rozwijanie umiejętności językowych i komunikacyjnych dziecka, Poznań

Śmiechowsla E (red), (2017) dzieci z rozwojowymi trudnościami w młodszym wieku, UKSW Warszawa

Zakres tematów:

1. Prawidłowy rozwój mowy i języka (w tym komunikacji) – proces nabywania języka i kompetencji komunikacyjnych

2. Definicja (podział, rodzaje) zaburzeń komunikacji (mowa, język, głębokie zaburzenie komunikacji), Charakterystyka zaburzeń komunikacji u: osób z dyslalią, jąkaniem, autyzmem, oligofazją, chorych przewlekle, z niepełnosprawnością ruchową

3. Uczeń z zaburzeniami komunikacji – uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - Charakterystyka dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz wskazówki do pracy dla nauczycieli

4. Metody wykorzystywane w rewalidacji osób z zaburzeniami komunikacji mowy i języka

5. Alternatywne i wspomagające metody komunikacji

6. Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK)

7. Stymulacja komunikacji językowej dzieci z autyzmem poprzez zastosowanie metody krakowskiej

Metody dydaktyczne:

metoda podająca i aktywizująca

Metody i kryteria oceniania:

Godziny kontaktowe: ćw. 15 ćw

przygotowanie się do zajęć , lektury 15

opracowanie prezentacji 25

przygotowanie pomocy dydaktycznych 15

Sumaryczna liczba punktów ECTS 1

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa dla IV DMPC-LOG

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)