Warsztat umiejętności interpersonalnych [LO-3F-WUI]
Semestr zimowy 2022/2023
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 1
Przedmiot: | Warsztat umiejętności interpersonalnych [LO-3F-WUI] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/2023 [2022Z]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 10 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Alicja Zagrodzka | ||||||||||||||||||
Literatura: |
LITERATURA Brian R. (2020) Zgadzam się albo i nie! Jak szanować granice - swoje i cudze, przeł. M.A. Jaszczurowska, Katowice, Wydawnictwo Debit. Mol J. (2021) Żyrafa i szakal w nas. Porozumienie bez Przemocy, przeł. M. Sterczyński, Poznań, Miejsce Ludzi. Rosenberg M.B. (2022) Porozumienie bez Przemocy. O języku życia, przeł. M. Markocka-Pepol, M. Kłobukowski, Warszawa, Wydawnictwo Czarna Owca. Rosenberg M.B. (2022) To, co powiesz, może zmienić świat, przeł. J. Gładysek, Warszawa, Wydawnictwo Czarna Owca. Shanker S., Barker T. (2016) Self-Reg. Jak pomóc dziecku (i sobie) nie dać się stresowi i żyć pełnią możliwości, przeł. N. Fedan, Warszawa, Wydawnictwo Mamania. Wieczorek L. (2016) Nie mów przepraszam, nie mów kocham. Książka o empatii wobec siebie i innych, Warszawa, Wydawnictwo Czarna Owca. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Zapoznanie się ze sobą i ustalenie zasad. 2. Przebywanie w grupie jako stresor. Jak radzić sobie ze stresem (elementy Self-Regu). 3. Empatia i asertywność jako podstawowe umiejętności interpersonalne. - definicje empatii - empatia dla siebie, empatia dla innych - granice w kontaktach między ludźmi - asertywność czy zachowanie agresywne - empatia a asertywność 4. Elementy Porozumienia bez Przemocy: - obserwacje a oceny - uczucia a myśli - potrzeby a strategie - prośby a żądania. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metody podające, aktywizujące i problemowe |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
KRYTERIA ZALICZENIA Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest: 1. obecność na zajęciach ORAZ 2. zaliczenie jednego komentarza do zajęć ORAZ 3. zaliczenie testu pisemnego. ad 1. Jedna nieobecność nie ma wpływu na zaliczenie, niezależnie od jej przyczyny. Kryteria uznania obecności: punktualne przyjście na zajęcia i pozostanie na nich do końca (dwa spóźnienia przekraczające kwadrans akademicki lub dwa wyjścia przed końcem zajęć uznaję za jedną nieobecność); uwaga skupiona w miarę możliwości na przedmiocie zajęć (bez posługiwania się smartfonem lub laptopem, bez zajmowania się innymi przedmiotami i sprawami, bez spania). ad 2. Zaliczam każdy komentarz zawierający jedno lub kilka dowolnych zdań na temat związany z warsztatami i wysłany przez właściwy formularz (FORMS) w czasie jego aktywności. Link do formularza na komentarz i bardziej szczegółowe informacje dostaną Państwo na czacie zespołu TEAMS (link do zespołu podany jest w sylabusie w rubryce "Uwagi"). ad 3. Zaliczam każdy odesłany mi test, który otrzymam przez właściwy formularz (FORMS) w czasie jego aktywności. Link do formularza na test i bardziej szczegółowe informacje dostaną Państwo na czacie zespołu TEAMS. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa warsztatowa dla I DZLO 1A LINK DO ZESPOŁU TEAMS Do kontaktu w sprawach dotyczących zajęć będzie nam służył czat w zespole TEAMS, dlatego proszę każdą osobę z grupy, żeby dołączyła do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ayVvcaVMSILqZG615MtsJn_KNIJ2lMQ9CCkRCJEtFEzE1%40thread.tacv2/conversations?groupId=efe4766d-9547-4dbb-b26a-974ede01cffb&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.