Technologia informacyjna [AK-0F-TEI]
Semestr zimowy 2022/2023
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 11
Przedmiot: | Technologia informacyjna [AK-0F-TEI] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/2023 [2022Z]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 11 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 11 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Karolina Jabłońska |
Literatura: |
Instrukcje do zajęć i materiały pomocnicze udostępniane przez prowadzącą w Zespole MS Teams. UWAGA! „Udostępnianie materiałów, które stanowią utwór w rozumieniu przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 Nr 24, poz. 83 t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1231) i podlegają ochronie prawnej. Obowiązuje całkowity zakaz wykorzystywania ich w celach zarobkowych. Niedozwolone jest korzystanie z niniejszych materiałów (w tym w szczególności ich dalsza publikacja i udostępnianie) bez zgody autora poza przypadkami dozwolonego użytku chronionych utworów określonego przepisami ustawy. Studenci, doktoranci i pracownicy APS w szczególności uprawnieni są do korzystania z pojedynczych egzemplarzy utworu w zakresie własnego użytku naukowego niezwiązanego z celem zarobkowym.” |
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do Technologii Informacyjnej (zapoznanie z syllabusem, omówienie zasad zaliczenia, zapoznanie z regulaminem pracowni komputerowej, ogólne omówienie platformy i pakietu Office 365, w tym aplikacji MS Teams i poczty). 2. Wyszukiwanie i przeszukiwanie zasobów Internetu (sposoby zawężania wyszukiwania w popularnych przeglądarkach, narzędzia wyszukiwania Google (books, scholar, grafika), wyszukiwarki naukowe, naukowe bazy danych i portale - o charakterze tematycznym, popularnonaukowym i naukowym, rozróżnienie ww. źródeł, prawa autorskie do korzystania z zasobów internetowych). 3. Prezentacja multimedialna w MS Power Point - o charakterze liniowym i rozgwieżdżonym. Zastosowania w pracy dydaktycznej. 4. Formatowanie długich dokumentów w MS Word (tekst, grafika, wykresy, tabele, automatyczny spis treści, przypisy, nagłówek i stopka, bibliografia, praca z konspektem, formatowanie tekstu). 5. Tworzenie formularzy i innych pomocy dydaktycznych w programie MS Word (formularz, dyplom, karta pracy itp.). 6. Tworzenie formularza elektronicznego w aplikacji MS Forms. 7. Analiza danych w programie MS Excel (przygotowanie bazy danych z ankiety, podstawowe operacje matematyczne i statystyczne na zbiorze danych z ankiety, formy przedstawienia wyników - tabele, wykresy). 8. Projektowanie w MS Publisher (dostępne rodzaje projektów, zarys możliwości programu). 9. Aplikacja Canva (dostępne rodzaje projektów, dodatkowe narzędzia, zarys możliwości aplikacji). |
Metody dydaktyczne: |
Zgodnie z syllabusem przedmiotu. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową składają się oceny uzyskane za: - autorski projekt ulotki w aplikacji Canva, spełniający zadane kryteria, - autorską prezentację multimedialną, spełniającą zadane kryteria, - grupowy projekt formularza ankiety z wykorzystaniem MS Forms (wraz z bazą danych), - kolokwium w zakresie MS Excel, - kolokwium w zakresie MS Word, - autorski projekt stworzony w MS Publisher Dopuszczalne 2 nieobecności na zajęciach. |
Uwagi: |
grupa warsztatowa dla I DMPW - 3A Materiały dla grupy są udostępniane w Zespole w MS Teams. Kod Zespołu: zp5zwio |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.