Społeczne aspekty integracji i inkluzji [PZ-3F-SAI]
Semestr letni 2022/2023
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Społeczne aspekty integracji i inkluzji [PZ-3F-SAI] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/2023 [2022L]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 7 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Konieczna | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Żurek A., Więzi społeczne a zjawisko samotności i osamotnienia, [w:] J. Grotowska-Leder (red.), Więzi społeczne, sieci społeczne w perspektywie procesów inkluzji i wykluczenia społecznego, Łódź 2014. Konieczna, A. (2020). „Nasza klasa”. Obrazy społeczności klas szkolnych: analiza empiryczna wzorów społecznego uczestnictwa jej członków. Warszawa: Wydawnictwo APS. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do problematyki zajęć 2. Modele integracji społecznej. 2. Kryteria diagnostyczne integracji społecznej 3. Przykłady dezintegracji społecznej i jej skutków. 4. Mechanizmy podtrzymujące włączenie społeczne. 5. Doświadczenie odrzucenia rówieśniczego. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody kształcenia – wykład z wykorzystaniem technik audiowizualnych, analiza sytuacji problemowych, |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Test kontrolny pisemny - obowiązkowy Możliwość poprawy oceny: praca indywidualna |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa wykładowa II DZPZ |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.