Przepis na paczkę przyjaciół [00-FF-PNP1]
Semestr letni 2022/2023
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Przepis na paczkę przyjaciół [00-FF-PNP1] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/2023 [2022L]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 27 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 37 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Konieczna | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Piotr Szarota, Od Facebooka do post-przyjaźni. Współczesne przeobrażenia bliskich relacji, Warszawa 2018, Wydawnictwo Naukowe PWN Dunn, J. (2004). Przyjaźnie dzieci. Kraków: Wydawnictwo UJ Olejniczak, A. (2012). Ankieta o Przyjaźni. Lublin: Katedra Psychologii Ogólnej KUL. Iskra, J., Klinkosz, W. (2019). Kwestionariusz Przyjaźni. Lublin: Katedra Psychologii Ogólnej KUL. Szarota, P. (2014). Przyjaźń pod mikroskopem. Problemy metodologiczne w badaniach nad funkcjonowaniem relacji przyjacielskich. Psychologia Społeczna, 1, 28–36. Brestin, D. (2009). Kobieca przyjaźń – prawda czy mit. Poznań: Wydawnictwo Polskiej Prowincji Dominikanów W drodze. Wiśniewska, Z. (2008). Czy prawdziwych przyjaciół zawsze poznaje się w biedzie? Ocena wsparcia emocjonalnego w przyjaźni: polsko-ekwadorskie badanie porównawcze. Studia Psychologiczne, 2, 5–17. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Pojęcia: przyjaźń, koleżeństwo, znajomość 2. Kulturowe wzory przyjaźni mężczyzn i kobiet 3. Przyjaźń w diadzie i w większych grupach 5. Proces integracji społecznej w paczce: fazy 6. Wybrane czynniki integracji społecznej: zaufanie, prywatność, obrona granic, autonomia, separacja, odejście członka paczki 7. Paczki młodzieńcze i w życiu dorosłym - transformacja paczki |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody: Wykład wspomagany prezentacją treści w formie multimedialnej, dyskusja, analiza przykładów zaczerpniętych z publikacji, prac studentów oraz filmów |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Test kontrolny pisemny (obowiązkowy) Aktywność na zajęciach (wykonanie zadań indywidualnych i zespołowych) Praca dodatkowa (nieobowiązkowa) |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
fakultet dla IV DMPC: ERI, PRE, TEA, TPE |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.