Language, Discourse and Society [00-0F-LDS]
Semestr zimowy 2022/2023
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Language, Discourse and Society [00-0F-LDS] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/2023 [2022Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 11 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | 13 | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Odrowąż-Coates | ||||||||||||||||
Literatura: |
Obligatory: Odrowąż-Coates Anna: Socio-educational Factors and the Soft Power of Language: The Deluge of English in Poland and Portugal, 2019, ISBN 978-1498576338 Additional Odrowąż-Coates (2020). Chaos theory and the neoliberal English-based dimension of the Polish higher education reforms 2018/2019 , Education as Change, vol. 24, 1-19, DOI:10.25159/1947- 9417/5913 Odrowąż-Coates (2018). Soft power of language in social inclusion and exclusion and the unintended research outcomes, Language, Discourse, & Society, (6)2, 15-30. Odrowąż-Coates, Baranowski (2018). Critical Thinking – Tightening the Link Between Business and Education, Forum Oświatowe, 2(60),117-133. Odrowąż-Coates (2018). INTERVIEW WITH PROFESSOR NORMAN DAVIES, Society Register, vol. 2, no. 2, pp. 11-18. Odrowaz-Coates, Goswami (eds.): Symbolic violence in socio-educational contexts. A postcolonial critique. Warsaw 2017. Other materials will be chosen by students during the course, pending their interests and level of English. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Hofstede and Culture Language and power Social change: changes of language around gender changes of language around disability Power distance and language Discourse and discourse analysis Language, Discourse and Society Journal - issues related to language and discourse |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Discussion, group work, small individual tasks, final essay, reading and critical analysis of texts |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Participation in tasks and group activities, delivery of small tasks, and final project in writing. |
||||||||||||||||
Uwagi: |
II DUPE i II DUPC - fakultet - gr 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.