Świat uczuć i potrzeb. Wprowadzenie do „Porozumienia bez Przemocy” Marshalla B. Rosenberga [00-FF-SUP]
Semestr zimowy 2022/2023
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Świat uczuć i potrzeb. Wprowadzenie do „Porozumienia bez Przemocy” Marshalla B. Rosenberga [00-FF-SUP] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/2023 [2022Z]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 24 |
Limit miejsc: | 25 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Alicja Zagrodzka |
Metody i kryteria oceniania: |
PROPONOWANA TREŚĆ KOMENTARZY Jeśli chodzi o moje oczekiwania, to mam tylko takie: żeby komentarze zawierały jedno lub kilka zdań na temat związany z zajęciami. Poza tym mogą zawierać cokolwiek. Natomiast dla Państwa rozwoju wydaje mi się korzystne, żeby nie streszczali Państwo zajęć ani nie pisali Państwo ogólników w rodzaju: "Świetne zajęcia" albo "Słabe zajęcia", albo: "Ludzie nie potrafią dawać empatii". Wydaje mi się korzystne dla Państwa, żeby pisali Państwo od siebie i o sobie, i żeby to były konkrety, w rodzaju: "Byłam/em poruszona/y zdaniem: [i tu cytat w przybliżeniu]", "Metafora góry lodowej skojarzyła mi się z...", "Nie rozumiem, dlaczego...". Komentarze mogą np. zawierać odpowiedzi na pytania: "Jakie mam refleksje po zajęciach? Co mi się podobało, co mi się nie podobało - w treści albo w formie zajęć?" (negatywne refleksje i wrażenia, typu: "Uważam, że to nieprawda...”, "Nie podobało mi się..." itp., mogą być równie cenne, jak pozytywne) "Co było dla mnie ważne, poruszające, w jakich momentach pojawiły się we mnie jakieś emocje/uczucia?" "Czy po usłyszeniu jakichś słów albo zobaczeniu scenek pojawiły się u mnie jakieś pytania? Jakie?" Przypominam, że są to tylko propozycje – treść ani forma komentarza nie wpływają na jego zaliczenie. Każdy komentarz, zawierający jedno lub kilka dowolnych zdań na temat związany z zajęciami i wysłany przez właściwy formularz, otrzymuje 5 punktów, co oznacza, że jest zaliczony. Jest to mój wybór, wynikający z celu, jaki sobie stawiam, prowadząc te zajęcia: moim celem nie jest ani przekazanie Państwu wiedzy i egzekwowanie jej przyswojenia, ani nawet zachęcenie Państwa do refleksji i egzekwowanie pojawienia się tych refleksji. Moim celem jest stworzenie Państwu korzystnych warunków do zapoznania się z praktyczną wiedzą na temat podstaw NVC, żeby mogli Państwo praktykować NVC, a przede wszystkim - żeby nawiązali Państwo bliższy kontakt ze swoimi uczuciami i potrzebami. Korzystne warunki według mnie polegają m.in. na poszanowaniu wolności, stąd mój wybór takich a nie innych warunków zaliczenia. INFORMACJA ZWROTNA NA TEMAT KOMENTARZY Oprócz tego, że za komentarze stawiam punkty, na każdy komentarz staram się coś odpisać, choćby krótko. UWAGA 1: żeby zobaczyć otrzymane punkty i odpowiedź na komentarz, trzeba ponownie wejść w link do formularza. UWAGA 2: odpowiedzi na komentarze nie pojawią się natychmiast po przesłaniu komentarzy, tylko w ciągu kilku dni - proszę o cierpliwość i o zaglądanie od czasu do czasu do formularza, czy jest już punktacja i odpowiedź (FORMS niestety nie wysyłają powiadomień, że komentarz jest już sprawdzony). |
Uwagi: |
II DUPE fakultet |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.