Interwencja w kryzysie suicydalnym i zachowaniach autoagresywnych [SP-SUI]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Interwencja w kryzysie suicydalnym i zachowaniach autoagresywnych [SP-SUI] |
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022 [2021Ln]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 21 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Dorota Zawadzka |
Literatura: |
Literatura obowiąkowa: Spinoza, B., Wolter, J. J. R., Hume, D., & Kant, I. BRUNON HOŁYST: Suicydologia. Warszawa: Wydawnictwo Prawnicze „Le-xis-Nexis”, 2002, 1207 s. Tłuczek, K. Andrzej Zwoliński, Samobójstwo jako problem osobisty i publiczny. Kielan, A., & Olejniczak, D. (2018). Czynniki ryzyka oraz konsekwencje zachowań samobójczych z uwzględnieniem problematyki samobójstw dzieci i młodzieży. Dziecko krzywdzone. Teoria, badania, praktyka, 17(3), 9-26. |
Zakres tematów: |
1. Epidemiologia zachowań samobójczych 2. Typy samobójstw 3. Rodzaje samobójstw 4. Samookaleczenia jako jedna z miękkich form odebrania sobie życia 5. Rozpoznanie motywacji Pacjenta 6. Interwencja wobec dziecka/adolescenta w kryzysie samobójczym 7. Specyfika zachowań samobójczych wśród dzieci i młodzieży 8. Fakty i mity dotyczące samobójstw 9. Opisy przypadków z pracy własnej. Wybrane metody interwencji kryzysowej w pracy z osobą z grupy ryzyka. 10. Specyfika żałoby po śmierci samobójczej. Spotkanie z rodzinami po utracie suicydalnej – wskazówki. |
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne: Elementy wykładu kursorycznego, prezentacje multimedialne, burze mózgów, dyskusje, przygotowanie pracy na zaliczenie. |
Metody i kryteria oceniania: |
Przygotowanie pracy pisemnej dotyczącej obejrzanego w ramach zajęć materiału filmowego, dotyczącego samobójstw w Polsce. |
Uwagi: |
ćwiczeniowa dla PWD-1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.