Język angielski II – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy [51-0F-ANG2-B2]
Semestr letni 2021/2022
Lektorat,
grupa nr 10
Przedmiot: | Język angielski II – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy [51-0F-ANG2-B2] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2021/2022 [2021L]
(zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 10 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 21 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Dorota Kożuchowska |
Literatura: |
Zajęcia odbywają się w oparciu o: 1. materiały podstawowe - podręcznik i książka ćwiczeń Roadmap B2, wyd. Pearson; 2. materiały dodatkowe - Grammarway, wyd. Express Publishing, English Grammar in Use, wyd. Cambridge, My GrammarLab, wyd. Pearson, English Vocabulary in Use, wyd. Cambridge, Psychology Vocabulary in Use, wyd. Poltext; 3. Internet - www.engvid.com, en.islcollective.com, breakingnewsenglish.com, OneStopEnglish (Macmillan), ćwiczenia na platformie APS e-learning oraz ePanel Pearson; 4. materiały własne nauczyciela (ćwiczenia leksykalne, gramatyczne oraz tekstowe) |
Zakres tematów: |
Rozdział 1a Słownictwo - czasowniki + przyimki: - dyskusja na temat rozmów z nieznajomymi, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, wyrażanie i uzasadnianie opinii, - rozumienie tekstu pisanego, wyszukiwanie określonych informacji, rozmowa na temat treści, wyrażanie i uzasadnianie opinii, stosowanie strategii komunikacyjnych - domyślanie się znaczenia nieznanych słów z kontekstu, - ćwiczenia leksykalne - czasowniki + przyimki. Gramatyka - różne rodzaje pytań - ogólne, szczegółowe, o podmiot, o dopełnienie, z przyimkami, pośrednie: - ćwiczenia gramatyczne - pytania, - rozumienie tekstu słuchanego i wyszukiwanie konkretnej informacji, rozpoczynanie i prowadzenie rozmowy z nieznajomym. Rozdział 1b Słownictwo - emocje: - rozmowa na temat udzielania rad i najlepszej rady, jaką otrzymaliśmy, - rozumienie tekstu słuchanego, wyszukiwanie określonych informacji, wyrażanie opinii na temat treści nagrania, - stosowanie strategii komunikacyjnych - domyślanie się znaczenia nieznanych słów z kontekstu, - ćwiczenia leksykalne - emocje. Gramatyka - czasy Past Simple i Past Continuous; konstrukcje used to, would, keep doing: - ćwiczenia gramatyczne - czasy Past Simple i Continuous, konstrukcje used to, would i keep doing, - rozumienie tekstu słuchanego - wyszukiwanie określonych informacji, - rozmowa na temat wydarzeń z przeszłości, opisywanie zwyczajów, relacjonowanie wydarzeń, wyrażanie i uzasadnianie opinii, - rozmowa na temat ważnej lekcji życiowej, wyrażanie i uzasadnianie opinii. Rozdział 1c Słownictwo - cechy charakteru: - rozmowa na temat fotografii - opis wyglądu, wyrażanie pewności, przypuszczenia, możliwości, wyrażanie i uzasadnianie opinii, - rozmowa na temat związku wyglądu z osobowością, podawanie ważnych cech charakteru, zmiany charakteru, wyrażanie i uzasadnianie opinii i preferencji, - rozumienie tekstu pisanego, wyszukiwanie określonych informacji, - uzyskiwanie i udzielanie informacji na temat cech charakteru. Słownictwo - kolokacje czasownik + rzeczownik: - ćwiczenia leksykalne - kolokacje, - rozumienie tekstu słuchanego, wyszukiwanie określonych informacji, - tworzenie kwestionariusza cech charakteru, uzyskiwanie i przekazywanie informacji. Rozdział 1d Słownictwo - zdrowy styl życia, zgadzanie się i niezgadzanie z rozmówcą, dopytywanie, komentowanie wypowiedzi, wyrażanie i uzasadnianie opinii: - wyrażanie i uzasadnianie opinii na temat zdrowego stylu życia, - ćwiczenia leksykalne, - rozumienie tekstu słuchanego, wyszukiwanie określonych informacji, - stosowanie strategii komunikacyjnych - domyślanie się znaczenia nieznanych słów z kontekstu, - dyskusja na wybrany temat - wyrażanie i uzasadnianie opinii, zgadzanie się i niezgadzanie z rozmówcą, dopytywanie i komentowanie wypowiedzi. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości i umiejętności z Rozdziału 1. Rozdział 2a Słownictwo - wyrażenia z czasownikiem get: - rozmowa na temat korzystania z mediów społecznościowych, wyrażanie i uzasadnianie opinii i preferencji, wyrażanie pewności, przypuszczenia, wątpliwości, - rozumienie tekstu pisanego, wyszukiwanie określonych informacji, - rozumienie tekstu słuchanego, wyszukiwanie określonych informacji, - stosowanie strategii komunikacyjnych - domyślanie się znaczenia nieznanych słów z kontekstu, - ćwiczenia leksykalne - wyrażenia z get. Gramatyka - czasy Present Perfect Simple i Present Perfect Continuous; - rozumienie tekstu słuchanego - wyszukiwanie określonych informacji, - ćwiczenia gramatyczne - czasy Present Perfect Simple i Continuous, - przeprowadzanie wywiadu - uzyskiwanie i udzielanie informacji, opowiadanie o doświadczeniach i planach na przyszłość, wyrażanie i uzasadnianie opinii, wyrażanie pewności , przypuszczenia. Rozdział 2b Słownictwo - czyn społeczny: - rozmowa na temat bycia nastolatkiem, wyrażanie i uzasadnianie opinii, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, opowiadanie o doświadczeniu, - ćwiczenia leksykalne - czyn społeczny, - rozumienie tekstu pisanego - wyszukiwanie określonych informacji, wyrażanie pewności, przypuszczenia na temat treści tekstu, - rozumienie tekstu słuchanego - wyszukiwanie określonych informacji. Gramatyka - strona bierna: - ćwiczenia gramatyczne - strona bierna, - rozumienie tekstu słuchanego - wyszukiwanie określonych informacji, - rozmowa na temat problemów dzisiejszych szkół i sposobów ich rozwiązania, wyrażanie i uzasadnianie opinii, opowiadanie o doświadczeniu, uzyskiwanie i przekazywanie informacji, udzielanie rad |
Metody dydaktyczne: |
1. Metoda komunikacyjna - przygotowanie studentów do komunikacji językowej i samodzielnego używania języka (praca w parach i grupach), 2. Metoda podająca - wyjaśnienie, mini-wykład pogadanka, 3. Metoda problemowa - burza mózgów, dyskusja dydaktyczna, wykład problemowy, 4. Metoda praktyczna - ćwiczenia przedmiotowe, 5. Multimedialne techniki nauczania - ćwiczenia na platformie e-learningowej, samodzielna praca w oparciu o lekcje video. 6. Techniki egzaminacyjne ułatwiające rozumienie tekstu oraz materiałów audio. 7. Możliwość zgłaszania pytań i uwag poprzez kontakt mailowy oraz wyjaśnianie kwestii problematycznych związanych z zagadnieniami kursu za pośrednictwem aplikacji Teams w trakcie konsultacji. 8. Zajęcia prowadzone stacjonarnie lub w trybie synchronicznym z wykorzystaniem MS Teams. |
Metody i kryteria oceniania: |
W trakcie toku nauki student poddawany jest systematycznej ocenie osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się. Sposoby oceniania to: • testy sprawdzające stopień opanowania słownictwa, gramatyki, umiejętności słuchania i czytania w języku obcym; • ukończenie wskazanych kursów na platformie e-learning APS z wynikiem min.70% • aktywność podczas zajęć (praca domowe, karty pracy, dłuższe wypowiedzi na określony wcześniej temat) • elementem niezbędnym do uzyskania zaliczenia jest również frekwencja |
Uwagi: |
lektorat I rok |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.