Seminarium dyplomowe magisterskie - 2 [PE-2F-MR2]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022
Seminarium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe magisterskie - 2 [PE-2F-MR2] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022 [2021Ln]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
jednokrotnie, czwartek (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 19:00 - 21:30
(sala nieznana) |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||
Limit miejsc: | 12 | ||||||||||||
Prowadzący: | Michał Kwiatkowski | ||||||||||||
Literatura: |
Ablewicz K., Hermeneutyczno-fenomenologiczna perspektywa badań w pedagogice, Wydawnictwo UJ, Kraków 1994. Babbie E., Podstawy badań społecznych, tłum. W. Betkiewicz i inni, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013. Bauman T., Badania empiryczne jakościowe [w:] Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, red. T. Pilch, t. I, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2003, s. 279–289. Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2019. Ciechowska M., Szymańska M., Wybrane metody jakościowe w badaniach pedagogicznych, Wydawnictwo Naukowe Akademii Ignatianum, Kraków 2018. Dróżka W., Triangulacja badań. Badania empiryczne ilościowo-jakościowe [w:] Podstawy metodologii badań w pedagogice, red. S. Palka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2009, s. 124–136. Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, tłum. E. Hornowska, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2001. Kawecki I., Szkice z metodologii jakościowych badań edukacyjnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2018. Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2002. Krawczyk-Bocian A., Narracja w pedagogice. Teoria, metodologia, praktyka badawcza, Wydawnictwo UKW, Bydgoszcz 2019. Krüger H.-H., Metody badań w pedagogice, tłum. D. Sztobryn, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2012. Kubinowski D., Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia, metodyka, ewaluacja, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2011. Lalak D., Pilch T., Strategie badawcze w pedagogice [w:] Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, red. T. Pilch, t. V, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2006, s. 1021– 1028. Malewski M., Metody ilościowe i jakościowe w badaniach nad edukacją. Spór o metodologiczną komplementarność, „Kultura i Edukacja” 1997, nr 1–2, s. 17–28. Nowak M., Epistemologiczne, aksjologiczne i metodologiczne podstawy badań pedagogicznych [w:] Podstawy metodologii badań w pedagogice, red. S. Palka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2009, s. 15–28. Palka S., Metodologia badań pedagogicznych [w:] Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, red. T. Pilch, t. III, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2004, s. 207–209. Palka S., Metodologia pedagogiki [w:] Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, red. T. Pilch, t. III, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2004, s. 209–210. Pilch T., Strategia badań ilościowych [w:] Podstawy metodologii badań w pedagogice, red. S. Palka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2009, s. 63–78. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2011. Rubacha K., Budowanie teorii pedagogicznych [w:] Pedagogika. Podręcznik akademicki, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004, s. 59–68. Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Oficyna Wydawnicza Łośgraf, Warszawa 2012. Silverman D., Prowadzenie badań jakościowych, tłum. J. Ostrowska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013. Smolińska-Theiss B., Theiss W., Badania jakościowe – przewodnik po labiryncie [w:] Podstawy metodologii badań w pedagogice, red. S. Palka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2009, s. 79–102. Sołoma L., Metody i techniki badań socjologicznych. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo UWM, Olsztyn 2005. Trzęsicki Kazimierz, Wprowadzenie do metodologii nauk społecznych, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2018. Zaręba E., Badania empiryczne ilościowe [w:] Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, red. T. Pilch, t. I, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2003, s. 276–278 |
||||||||||||
Zakres tematów: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Etapy postępowania badawczego. 2. Podstawowe pojęcia metodologiczne: cel badań i przedmiot badań, problemy, hipotezy, zmienne, wskaźniki, metody, techniki i narzędzia badań. 3. Formułowanie zakresu problematyki badawczej oraz tematu badań. 4. Analiza, selekcja i kategoryzacja zagadnień teoretycznych i terminologii związanej z tematyką pracy. Opracowanie bibliografii z zastosowaniem standardów edytorskich. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
wykład (metodologia ogólna), praca indywidualna ze studentem |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
ocenie podlega praca magisterska oraz całokształt zaangażowania w jej powstanie |
||||||||||||
Uwagi: |
gr.seminaryjna I ZU/PE - Prof.APS Michał Kwiatkowski |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.