Język polski [PE-POL]
Semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język polski [PE-POL] | ||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/2022 [2021Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 24 | ||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ewa Lewandowska-Tarasiuk | ||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Markowski A. Kultura Języka Polskiego. Teoria .Zagadnienia leksykalne Warszawa 2018 wyd.II Ustawa o języku polskim, ze zmianami z :11 IV 2003,2 IV 2004,6 I 2005 |
||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Kompetencje językowe(lingwistyczne) i komunikacyjne (retoryczne),rozwijanie podstaw wiedzy o języku i kulturze słowa, kształtowanie wrażliwości na słowo i przypominanie nieśmiertelnych kodów kulturowych utrwalonych słowem w polskiej literaturze Norma językowa, kryteria poprawności językowej, rodzaje i przykłady błędów językowych Stan współczesnej polszczyzny-diagnoza i prognoza. Analizy językowe różnych tekstów współczesnej kultury, języka mediów i nowych mediów Kształcenie i doskonaleni form wypowiedzi, takich jak: sztuka monologu, dialogu, debaty, negocjacji, mediacji Kształcenie i doskonalenie różnorodnych, użytkowych form wypowiedzi pisemnych: np. esej, felieton, rozprawka, fragmenty różnorodnych narracji itp. |
||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Fragmenty wykładu, analizy językowe wybranych tekstów z przestrzeni publicznej, analizy językowe wybranych fragmentów cyberprzestrzeni, etiudy retoryczne, dyskursy |
||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Obowiązkowa obecność i aktywny udział w zajęciach, prezentowanie przygotowanych etiud retorycznych, pisemne i ustne analizy wybranych tekstów z przestrzeni publicznej, różne formy samooceny językowej |
||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
DZ/PE 2 Specyfika przedmiotu i jego miejsce na początkowym etapie edukacji akademickiej, przekonać powinny Studentów do rangi i użytkowej wartości języka w teorii , praktyce , możliwości opanowania językowej poprawności i sztuki perswazji w kontaktach interpersonalnych. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.