Język angielski I – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy [51-0F-ANG1-B2]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022
Lektorat,
grupa nr 11
Przedmiot: | Język angielski I – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy [51-0F-ANG1-B2] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022 [2021Zn]
(zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 11 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10
(sala nieznana) |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 32 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Monika Wójcik | ||||||||||||
Strona domowa grupy: | http://www.aps.edu.pl/ | ||||||||||||
Literatura: |
Podręcznik obowiązkowy: Roadmap (Pearson) Materiały własne wykładowcy do wyboru m.im z: Internet Grammarway – wyd. Express Publishing English Vocabulary In Use by Murphy, wyd. Cambridge English Grammar In Use by Murphy, wyd. Cambridge English Matters British Journal of Special Education British Journal of Clinical Psychology American Journal of Mental Retardation Psychologies |
||||||||||||
Zakres tematów: |
Places to see. Miejsca warte odwiedzenia. Słownictwo dotyczące turystyki (nature reserve, medieval walls, rafting down a river) What places do you recommend? Jakie miejsca mógłbyś polecić? Opowiadanie o swoich upodobaniach - przedstawianie ulubionych miejsc. Places to see - Czytanie ze zrozumieniem – wyszukiwanie w tekście określonych informacji i wyciąganie wniosków na ich podstawie. Places to see - Słuchanie ze zrozumieniem - określanie kontekstu wypowiedzi, wyszukiwanie określonych informacji Present Perfect Tense – pytania i odpowiedzi - uzyskiwanie i przekazywanie informacji o swoich doświadczeniach – Have you ever…? I have never … . Develop your reading – a newspaper article. Doskonalenie umiejętności czytania artykuł w gazecie. Zapoznanie ze słownictwem dotyczącym turystyki (services, unspoilt, crowded) i nauki (laboratory, discovery, conference) Czytanie ze zrozumieniem – określanie głównej myśli fragmentów tekstu, wyszukiwanie określonych informacji, wyciąganie wniosków na temat informacji zawartych w tekście, rozpoznawanie związków pomiędzy różnymi fragmentami tekstu Opowiadanie - ustne przekazywanie oraz interpretowanie informacji uzyskanych z tekstu. The biggest problems of our Times. Największe problemy naszych czasów. Słownictwo dotyczące nauki i technologii (research, solar power, cancer cells, global birth rate). Użycie czasowników z przyimkami zależnymi (believe in, comment on, suffer from) Czytanie ze zrozumieniem - wyrażanie i uzasadnianie swojej opinii, ustne przekazywanie usłyszanych informacji, podawanie definicji i wskazówek, wyszukiwanie określonych informacji szczegółowych Summarising an article. Streszczanie artykułu. Użycie czasów Present Perfect Simple i Present Perfect Continuous Czytanie ze zrozumieniem – wyciąganie wniosków uzyskanych informacji, wyszukiwanie informacji szczegółowych w tekście. Ćwiczenia wypowiedzi ustnych - nawiązywanie kontaktów towarzyskich: rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie krótkiej rozmowy. Living abroad. Życie za granicą. Czasowniki modalne i wyrażenia (be required to, ought to, be allowed to) - wyrażanie konieczności i pozwolenia. Ćwiczenia mówienia: wyrażanie i uzasadnianie swoich intencji, pragnień, zasad i poglądów, nakazywanie zakazywanie, instruowanie. Uzyskiwanie i przekazywanie informacji, wyrażanie swoich upodobań, pytanie o upodobania. Słuchanie ze zrozumieniem – określanie głównej myśli słuchanego tekstu, układanie informacji w określonym porządku, znajdowanie określonych informacji. Giving advice. Udzielanie rad. Słownictwo dotyczące norm i zwyczajów (swear in public, personal space, split the bill) Przedstawianie sposobu postępowania, udzielanie rad. Słuchanie ze zrozumieniem – wyszukiwanie określonej informacji. Develop your listening – a podcast. Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu – podcast. Opowiadanie o doświadczeniach i wydarzeniach, opisywanie uczuć i emocji – użycie przymiotników. English in action – explaining things. Wyjaśnianie, prośby o wyjaśnienie. Ćwiczenia mówienia: wyjaśnienia, prośby o wyjaśnienie (It’a a kind of …, It stands for …, What does that mean?) Określanie głównej myśli fragmentu tekstu, wyszukiwanie szczegółowych informacji - słuchanie ze zrozumieniem Check and reflect – Unit 3. Powtórzenie wiadomości – rozdział 3. A big mistake. Duży błąd. Czytanie ze zrozumieniem. Użycie czasów: Past Simple Tense, Past Continuous Tense - opowiadanie o wydarzeniach i doświadczeniach przeszłości. Talking about an accident. Opowiadanie o wypadku. Słownictwo dotyczące wypadków i błędów (catch fire, spill, slip, flood) Czasowniki i rzeczowniki z tą samą formą (object – object, promise – promise, protest – protest) Opowiadanie o wydarzeniach z przeszłości, wyrażanie uczuć i emocji. Pisemne przedstawianie wydarzeń z przeszłości, opisywanie emocji Develop your listening – informal conversation. Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu – nieformalna rozmowa. Opowiadanie o doświadczeniach i wydarzeniach z przeszłości. Prowadzenie rozmowy, uzyskiwanie i przekazywanie wyjaśnień, wyrażanie pragnień, udzielanie rady, wyrażanie uczuć i emocji Crime doesn’t pay. Przestępstwo nie popłaca. Czytanie ze zrozumieniem: określanie głównej myśli tekstu, znajdowanie określonych informacji, wyszukiwanie informacji szczegółowych. • wyrażanie swoich poglądów, ustosunkowanie się do poglądów innych osób • uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień Seriously? How did that happen? Naprawdę? Jak to się stało? Czytanie ze zrozumieniem – wyciąganie wniosków na podstawie tekstu pisanego Past Perfect Simple Tense - opowiadanie o czynnościach i doświadczeniach z przeszłości. Rozumienie tekstu słuchanego – określanie kontekstu wypowiedzi, opisywanie uczuć i emocji innych osób Develop your writing – a story. Doskonalenie umiejętności pisania – opowiadanie. Określanie miejsca przymiotników i przysłówków w zdaniu. Opowiadanie o czynnościach i wydarzeniach, opisywanie upodobań i emocji. It’s not good enough! To nie jest wystarczająco dobre! Użycie „too” i „enough” z przymiotnikami. Tworzenie przymiotników przy pomocy przedrostków: over–, under– (overworked, underdeveloped, underpaid) An angry customer. Zdenerwowany klient. Zastosowanie mowy zależnej – Reported Speech. Relacjonowanie wypowiedzi innych osób - Reported Speech. Opowiadanie o doświadczeniach i wydarzeniach z przeszłości używając Reported Speech. Develop your reading – an article. Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem – artykuł. Rozumienie tekstu pisanego – określanie głównej myśli tekstu, szukanie informacji szczegółowych, określenie odbiorcy tekstu English in action – responding to news. Reakcja na wiadomości. Słownictwo dotyczące uczuć (proud, upset, guilty, annoyed) Wyrażanie i opisywanie uczuć i emocji, reagowanie na informacje. Check and reflect – Unit 4. Powtórzenie wiadomości – rozdział 4. Utrwalenie materiału z rozdziałów 3 i 4. Utrwalenie materiału z rozdziałów 1- 4. Zadania leksykalno-gramatyczne przygotowujące do egzaminu. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metoda komunikatywna, metoda naturalna, metoda gramatyczno-tłumaczeniowa |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia : - Testy cząstkowe - Testy zaliczeniowe - Odpowiedzi ustne - Ćwiczenia na platformie internetowej - Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć (ćwiczenia z podręcznika, pisemne prace domowe, wypowiedzi i udział w dyskusji w trakcie zajęć). - Egzamin końcowy ustny i pisemny |
||||||||||||
Uwagi: |
gr. lektor. z j. angielskiego I ZM/PC, I ZM/PY - mgr M. Wójcik |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.