Rola psychologa w procesie edukacji - 2 [20-3S-RP2]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Rola psychologa w procesie edukacji - 2 [20-3S-RP2] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022 [2021Ln]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 1010 Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 1070/1071 Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 16 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Magdalena Bartoszak | ||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1.Johnson M., Wintgens A. (2019) Mutyzm Wybiórczy. Kompendium wiedzy. Harmonia Universalis. 2. Kearney, C. (2010). Helping children with selective mutism and their parents. New York, NY: Oxford University Press. Literatura uzupełniająca: Cohan SL., Chavira DA., Stein MB. Practitioner review: Psychosocial interventions for children with selective mutism: a critical evaluation of the literature from 1990-2005. J Child Psychol Psychiatry 2006 Nov;47(11):1085-97. Czabała, Cz. (2013) Czynniki leczące w psychoterapii. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Drogosz-Zabłocka Elżbieta (2008) (Red.) Szkolny doradca zawodowy (Materiały KOWEZiU) Sharkey L., Mc Nicholas F., Barry E., Begley M., Ahern S. Group therapy for selective mutism—a parents’ and children’s treatment group. J Behav Ther Exp Psychiatry. 2008;39(4):538–545. doi: 10.1016/j.jbtep.2007.12.002 |
||||||||||||
Zakres tematów: |
Przedmiot ma na celu kontynuację pierwszego bloku przedmiotu o tożsamym tytule oraz pogłębienie wiedzy odnośnie zadań (i jednocześnie wyzwań), jakie związane są z pracą psychologa w sektorze oświaty i edukacji. Studenci będą mieli okazję poznać zagadnienia, tj. 1 Opinie, orzeczenia – jako ważne dokumenty, analiza treści oraz terminologia psychologiczno-pedagogiczna. 2. Zaburzenia osobowości - omówienie, udzielane wsparcie psychologiczne. 3. Zaburzenia odżywiania u dzieci i młodzieży - zagrożenia i oddziaływania pomocowe. 4. Działania profilaktyczne w środowisku szkolnym/analiza szkolnych programów wychowawczo-profilaktycznych, wnioski. 5. Mutyzm wybiórczy - terminologia, model wsparcia dla dziecka i rodziny. 6. Doradztwo edukacyjno-zawodowe (preorientacja/orientacja zawodowa) - omówienie, w tym: spotkanie studentów z doradcą zawodowym (PPP). 7. Trudności w pracy psychologa w sektorze edukacji – wyzwania oraz zagrożenia – omówienie oraz podsumowanie zajęć |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- mini-wykład; - analiza dokumentacji psychologiczno-pedagogicznej; - analiza programów wychowawczo-profilaktycznych; - dyskusja moderowana; - burza mózgów; - analiza materiału filmowego; - analiza dostępnych narzędzi diagnostycznych Forma zajęć: - praca indywidualna vs grupowa |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie przedmiotu: - obecność na zajęciach akademickich; - aktywne uczestnictwo w zajęciach (zaangażowanie); - kolokwium zaliczeniowe; - praca pisemna o tematyce „Trudności w pracy psychologa w sektorze edukacji – wyzwania i zagrożenia” (przegląd literatury przedmiotu oraz samodzielne formułowanie wniosków). |
||||||||||||
Uwagi: |
gr.ćwiczeniowa IV ZM/PY-WIK |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.