Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Rola psychologa w procesie edukacji - 2 [20-3S-RP2] Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Rola psychologa w procesie edukacji - 2 [20-3S-RP2]
Zajęcia: Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022 [2021Ln] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 1010
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 1070/1071
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Magdalena Bartoszak
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1.Johnson M., Wintgens A. (2019) Mutyzm Wybiórczy. Kompendium wiedzy. Harmonia Universalis.

2. Kearney, C. (2010). Helping children with selective mutism and their parents. New York, NY: Oxford University Press.

Literatura uzupełniająca:

Cohan SL., Chavira DA., Stein MB. Practitioner review: Psychosocial interventions for children with selective mutism: a critical evaluation of the literature from 1990-2005. J Child Psychol Psychiatry 2006 Nov;47(11):1085-97.

Czabała, Cz. (2013) Czynniki leczące w psychoterapii. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Drogosz-Zabłocka Elżbieta (2008) (Red.) Szkolny doradca zawodowy (Materiały KOWEZiU)

Sharkey L., Mc Nicholas F., Barry E., Begley M., Ahern S. Group therapy for selective mutism—a parents’ and children’s treatment group. J Behav Ther Exp Psychiatry. 2008;39(4):538–545. doi: 10.1016/j.jbtep.2007.12.002

Zakres tematów:

Przedmiot ma na celu kontynuację pierwszego bloku przedmiotu o tożsamym tytule oraz pogłębienie wiedzy odnośnie zadań (i jednocześnie wyzwań), jakie związane są z pracą psychologa w sektorze oświaty i edukacji.

Studenci będą mieli okazję poznać zagadnienia, tj.

1 Opinie, orzeczenia – jako ważne dokumenty, analiza treści oraz terminologia psychologiczno-pedagogiczna.

2. Zaburzenia osobowości - omówienie, udzielane wsparcie psychologiczne.

3. Zaburzenia odżywiania u dzieci i młodzieży - zagrożenia i oddziaływania pomocowe.

4. Działania profilaktyczne w środowisku szkolnym/analiza szkolnych programów wychowawczo-profilaktycznych, wnioski.

5. Mutyzm wybiórczy - terminologia, model wsparcia dla dziecka i rodziny.

6. Doradztwo edukacyjno-zawodowe (preorientacja/orientacja zawodowa) - omówienie, w tym: spotkanie studentów z doradcą zawodowym (PPP).

7. Trudności w pracy psychologa w sektorze edukacji – wyzwania oraz zagrożenia – omówienie oraz podsumowanie zajęć

Metody dydaktyczne:

- mini-wykład;

- analiza dokumentacji psychologiczno-pedagogicznej;

- analiza programów wychowawczo-profilaktycznych;

- dyskusja moderowana;

- burza mózgów;

- analiza materiału filmowego;

- analiza dostępnych narzędzi diagnostycznych

Forma zajęć:

- praca indywidualna vs grupowa

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie przedmiotu:

- obecność na zajęciach akademickich;

- aktywne uczestnictwo w zajęciach (zaangażowanie);

- kolokwium zaliczeniowe;

- praca pisemna o tematyce „Trudności w pracy psychologa w sektorze edukacji – wyzwania i zagrożenia” (przegląd literatury przedmiotu oraz samodzielne formułowanie wniosków).

Uwagi:

gr.ćwiczeniowa IV ZM/PY-WIK

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)