Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Podstawy muzyki dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej PW-5F-PUP
Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 2

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Podstawy muzyki dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej PW-5F-PUP
Zajęcia Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022 (2021Ln) (w trakcie)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca:
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 19:00
sala 2105
Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 14:55 - 18:10
sala 1203
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Martyna Śliwińska
Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

1. Franciszek Wesołowski, Zasady muzyki,. PWM Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Kraków, 2004.

2. Maria Chełkowska-Zacharewicz, Julia Kaleńska-Rodzaj, Psychologia muzyki, PWN Wydawnictwo Naukowe, Warszawa, 2022.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

Urszula Bissinger-Ćwierz, Metody aktywizujące w szkolnej i pozaszkolnej edukacji muzycznej. Poradnik dla nauczycieli i animatorów, Difin, Warszawa, 2019.

Zakres tematów:

Prawo oświatowe, a muzyka w edukacji przedszkolonej i wczesnoszkolnej. Terminologia z zakresu muzyki i jej zastosowanie w edukacji muzycznej. Źródła kultury muzycznej, ich kulturowe i społeczne uwarunkowania oraz znaczenie dla rozwoju dziecka. Cechy charakterystyczne twórczości dziecięcej, jej osobowe i środowiskowe uwarunkowania. Formy wykonywania muzyki, budowa utworów muzycznych, podstawowe terminy notacji muzycznej, znajomość skali głosu dziecka na poszczególnych etapach rozwoju. Podstawowy repertuar muzyczny dla dzieci w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Wybrane, współczesne koncepcje i modele edukacji muzycznej w Polsce i na świecie. Podstawowa umiejętność gry na instrumencie akustycznym lub instrumentach wirtualnych, praca w muzycznych aplikacjach oraz umiejętność śpiewu jedno- i dwugłosowego.

Metody dydaktyczne:

warsztaty

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnik zajęć ma prawo wyboru formy zaliczenia przedmiotu:

• Zagranie utworu muzycznego na wybranym przez siebie instrumencie

• Zaśpiewanie utworu słowno- muzycznego z akompaniamentem muzycznym

• Skomponowanie utworu w wybranej przez siebie aplikacji muzycznej

• Połączenie wszystkich powyższych aktywności

Uwagi:

gr.ćwiczeniowa III ZM/PW 2

Punkty ECTS: 4

zajęcia ćwiczeniowe - 30 godzin

przygotowanie do zajęć - 30 godzin

przygotowanie do zaliczenia - 40 godzin

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.