Podstawy muzyki dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej [PW-5F-PUP]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Podstawy muzyki dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej [PW-5F-PUP] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022 [2021Ln]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 19:00
sala 2105 Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 14:55 - 18:10
sala 1203 Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 21 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Martyna Śliwińska | ||||||||||||
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Franciszek Wesołowski, Zasady muzyki,. PWM Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Kraków, 2004. 2. Maria Chełkowska-Zacharewicz, Julia Kaleńska-Rodzaj, Psychologia muzyki, PWN Wydawnictwo Naukowe, Warszawa, 2022. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Urszula Bissinger-Ćwierz, Metody aktywizujące w szkolnej i pozaszkolnej edukacji muzycznej. Poradnik dla nauczycieli i animatorów, Difin, Warszawa, 2019. |
||||||||||||
Zakres tematów: |
Prawo oświatowe, a muzyka w edukacji przedszkolonej i wczesnoszkolnej. Terminologia z zakresu muzyki i jej zastosowanie w edukacji muzycznej. Źródła kultury muzycznej, ich kulturowe i społeczne uwarunkowania oraz znaczenie dla rozwoju dziecka. Cechy charakterystyczne twórczości dziecięcej, jej osobowe i środowiskowe uwarunkowania. Formy wykonywania muzyki, budowa utworów muzycznych, podstawowe terminy notacji muzycznej, znajomość skali głosu dziecka na poszczególnych etapach rozwoju. Podstawowy repertuar muzyczny dla dzieci w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Wybrane, współczesne koncepcje i modele edukacji muzycznej w Polsce i na świecie. Podstawowa umiejętność gry na instrumencie akustycznym lub instrumentach wirtualnych, praca w muzycznych aplikacjach oraz umiejętność śpiewu jedno- i dwugłosowego. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
warsztaty |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnik zajęć ma prawo wyboru formy zaliczenia przedmiotu: • Zagranie utworu muzycznego na wybranym przez siebie instrumencie • Zaśpiewanie utworu słowno- muzycznego z akompaniamentem muzycznym • Skomponowanie utworu w wybranej przez siebie aplikacji muzycznej • Połączenie wszystkich powyższych aktywności |
||||||||||||
Uwagi: |
gr.ćwiczeniowa III ZM/PW 2 Punkty ECTS: 4 zajęcia ćwiczeniowe - 30 godzin przygotowanie do zajęć - 30 godzin przygotowanie do zaliczenia - 40 godzin |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.