Metody zabawowe w edukacji wczesnoszkolnej [PW-5F-MZW]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metody zabawowe w edukacji wczesnoszkolnej [PW-5F-MZW] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022 [2021Ln]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25
sala 3131/3132 Budynek z aulami C jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 3235 Budynek z aulami C jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 25 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Natalia Bednarska | ||||||||||||
Literatura: |
ektura obowiązkowa: Dymara B., Dziecko w świecie zabawy. Zabawa i radość w literaturze, muzyce i życiu codziennym; Wyd. „Impuls”, Kraków 2009. Fronczyk A., Krajewska K., Zabawy i ćwiczenia na cały rok. Propozycja do pracy z dziećmi młodszymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, Wyd. „Impuls”, Kraków 2019. Gispert C., Clariana a., Nieto M., Wielki podręcznik dla nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych. Teoria i scenariusze zabaw; Wyd. JEDNOŚĆ; Kilce 2014. Kasperek A., Gry i zabawy w terapii zajęciowej. Aktywizujące, ruchowe, animacyjne, Tom I i II; publikacja w księgarni internetowej Ridero, 2021. Lektura uzupełniająca: Łazarczyk-Kaczmarek I., Gdy rodzice byli dziećmi. Gry i zabawy, Wyd. MAC, Warszawa 2016. Skura M., Lisicki M., 101 zabaw z klockami. Nauka matematyki przez zabawę; Wyd. HELION, Gliwice 2018. Szostak M., Dadacz A., Worek z zabawami. Propozycja do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, Wyd. HARMONIA, Gdańsk 2012. |
||||||||||||
Zakres tematów: |
Zakres tematyczny zajęć: 1. Gry i zabawy a rozwój dziecka 2. Gry i zabawy jako strategia edukacyjna. 3. Metodyka zabawy 4.Gry i dynamika grupy. 5. Gry i zabawy aktywizujące, ruchowe, animacyjne w klasie i na placu zabaw : walory edukacyjne. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody kształcenia: - podające (informacyjne): wykład, pokaz, wyjaśnianie; - aktywne (heurystyczne): dyskusja, burza mózgów (fabryka pomysłów), symulacja, metoda aktywnego opisu, metoda projektu, portfolio. NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe: ćwiczenia - 15 h czytanie fachowej lektury, przegląd gier, pomocy dydaktycznych - 40 h Przygotowanie prac projektowych w zespołach - 45 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 4 |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia: - praca projektowa indywidulana "Gry i zabawy naszych rodziców i dziadków " - grupowa praca projektowa (prezentacja poprawność merytoryczna, obowiązkowe powołanie się na literaturę fachową, aktywizacja grupy studenckiej, pomysłowość, różnorodność stosowanych gier i zabaw); |
||||||||||||
Uwagi: |
gr.ćwiczeniowa II ZM/PW 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.