Alternatywne i innowacyjne kierunki w edukacji [PW-5F-AIE]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Alternatywne i innowacyjne kierunki w edukacji [PW-5F-AIE] | ||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022 [2021Ln]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 3090/3092 Budynek z aulami C jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 3305 Budynek z aulami C jaki jest adres? |
||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||
Liczba osób w grupie: | 24 | ||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||
Prowadzący: | Dorota Jankowska | ||||||||||
Zakres tematów: |
1. Omówienie efektów uczenia się, treści przedmiotowych i wymagań 27.02.22. Szkoła alternatywna a innowacje pedagogiczne - wstępne ustalenia terminologiczne. Okoliczności narodzin szkól i praktyk edukacji alternatywnej. Alternatywne wizje (1) szkoły i jej celów i zadań jako instytucji społecznej, (2) relacji wychowującej, roli wychowawcy i wychowanka, (3) metod oddziaływań edukacyjnych. M. Figiel, Szkoły autorskie w Polsce, Kraków 2001. (s. 13-25) T. Szkudlarek, B. Śliwerski, Wyzwania pedagogiki krytycznej i antypedagogiki, Kraków 1993 (s. 19-50) S. Wołoszyn (red), Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, tom III, księga 1, Kielce 1998. (tekst: J. Dewey'a) lub S. Wołoszyn (red), Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, Warszawa 1966. (tekst: J. Dewey'a) 2. Teoria i praktyka wychowania (1) jako działania i współdziałania oraz społecznej emancypacji: ku edukacji poprzez doświadczanie świata i budzenia postaw partycypacyjnych (2) jako spotkania w dialogu i w odpowiedzialnej wolności (13.03.22) M. Figiel, Szkoły autorskie w Polsce, Kraków 2001. (s. 51-75) red. A. Sarnat-Ciastko: Licea ALA. Szkoły skoncentrowane na uczniu. Nowa kultura szkoły. Wrocław 2016. (s. 339-358) Lektura uzupełniająca: K. Leksicka, Próba spełniania marzeń, Wrocław 1997. (s. 63-75) https://bdnr.pl/o-nas/ M. Sawicki, Hermeneutyka pedagogiczna, Warszawa 1996. (s. 93-123). 3. Innowacyjna działalność nauczycieli w polskim systemie edukacji: dobre praktyki, inspiracje, pomysły, rozwiązania i doświadczenia. Projekt innowacji edukacyjnej (03.04. 22) Kwerenda zasobów internetowych na temat innowacji w szkole. Zasady projektowania innowacji. https://www.szkolneinspiracje.pl/innowacja-praktyczne-wskazowki-dla-nauczycieli https://www.kuratorium.waw.pl/pl/rodzice-i-uczniowie/eksperymenty-i-innowacj/baza-innowacji/5,Innowacje.html https://www.nowaera.pl/angielski/blog/innowacja-pedagogiczna-w-szkole 4. Zajęcia podsumowujące: guiz wiedzy dotyczącej alternatyw i innowacji pedagogicznych, przedstawienie projektów innowacji , zaliczenie (08.05.22) |
||||||||||
Uwagi: |
gr.ćwiczeniowa II ZM/PW 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.