Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Modele wspierania rozwoju dziecka [PW-5F-MWD] Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Modele wspierania rozwoju dziecka [PW-5F-MWD]
Zajęcia: Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022 [2021Zn] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 2119
Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10
sala 2119
Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 26
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Natalia Bednarska
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

J. Bałachowicz, J., Style działań edukacyjnych nauczycieli klas początkowych. Między uprzedmiotowieniem a podmiotowością: Warszawa: Wydawnictwo WSP TWP, 2009.

L. Emanuel, E. Bradley, Co się dzieje z tym dzieckiem? Interwencje psychoanalityczne w pracy z rodzinami z małymi dziećmi, Oficyna Wydawnicza Fundament, Warszawa 2018

E. Filipiak, Z Wygotskim i Brunerem w tle – słownik pojęć kluczowych, Wyd. Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego , Bydgoszcz 2011.

E. Lemańska- Lewandowska, Język instrukcji, "Forum Dydaktyczne", 2/2007.

Kołakowski A., Pisula A, Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna, Wyd. GWP, Sopot 2014.

Literatura uzupełniająca:

N. Bednarska, Style działań edukacyjnych oraz style nauczania nauczycieli a doświadczanie podmiotowości przez uczniów w czasie lekcji zdalnych w klasach I-III szkoły podstawowej podczas pandemii COVID-19, "Studia z Teorii Wychowania" 2021; XII (3 (36))

P.C. Kendall, Terapia dzieci i młodzieży. Procedury poznawczo-behawioralne, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2010.

W. Okoń, Dziesięć szkól alternatywnych, WSiP, Warszawa 1997.

Z. Milska-Wrzosińska, Psychoterapia dziś. Rozmowy, Wyd. PWN, Warszawa

Zakres tematów:

Modele wspierania rozwoju dzieci w paradygmacie behawiorystycznym, humanistycznym, konstruktywistycznym.

Studenci czytają teksty źródłowe, które są na zajęciach analizowane, a następnie są podstawą do dyskusji i zadań.

Na zaliczenie studenci piszą pracę semestralną (esej) na zadany temat.

Tematyka zajęć:

1. Jak wspierać dziecko – z perspektywy pedagogiki konstruktywistycznej

2. Behawiorystyczny model wspierania rozwoju dziecka

3. Ku podmiotowości dziecka

4. Interwencje psychoanalityczne

Metody dydaktyczne:

Metody kształcenia:

- podające (informacyjne): wykład, pokaz, wyjaśnianie;

- aktywne (heurystyczne): dyskusja, burza mózgów (fabryka pomysłów), symulacja, metoda aktywnego opisu, metoda projektu, portfolio.

Metody i kryteria oceniania:

Lektura tekstów źródłowych jest podstawą do odtworzenia modeli wspierania rozwoju dziecka w w paradygmacie behawiorystycznym, humanistycznym, konstruktywistycznym, psychoanalitycznym oraz projektowania form wsparcia dzieci.

Podstawą zaliczenia jest lektura tekstów źródłowych, aktywność na zajęciach oraz praca semestralna w formie eseju na wybrany z trzech proponowanych.

Uwagi:

gr.ćwiczeniowa II ZM/PW 2

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Godziny kontaktowe: ćwiczenia - 15 h

Przygotowanie się do zajęć:

czytanie fachowej lektury: 40 h

Przygotowanie pracy semestralnej - 45 h

Link do zespołu na Teams:

gr. 2:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a5GdrbLPtkeRpqOVe2rOlbky-EGcsaG4ORooXqksV42Q1%40thread.tacv2/conversations?groupId=9c4c737f-4598-4d73-8dcc-26c5f235343b&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)