Modele wspierania rozwoju dziecka [PW-5F-MWD]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Modele wspierania rozwoju dziecka [PW-5F-MWD] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022 [2021Zn]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 2119 Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10
sala 2119 Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 26 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Natalia Bednarska | ||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: J. Bałachowicz, J., Style działań edukacyjnych nauczycieli klas początkowych. Między uprzedmiotowieniem a podmiotowością: Warszawa: Wydawnictwo WSP TWP, 2009. L. Emanuel, E. Bradley, Co się dzieje z tym dzieckiem? Interwencje psychoanalityczne w pracy z rodzinami z małymi dziećmi, Oficyna Wydawnicza Fundament, Warszawa 2018 E. Filipiak, Z Wygotskim i Brunerem w tle – słownik pojęć kluczowych, Wyd. Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego , Bydgoszcz 2011. E. Lemańska- Lewandowska, Język instrukcji, "Forum Dydaktyczne", 2/2007. Kołakowski A., Pisula A, Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna, Wyd. GWP, Sopot 2014. Literatura uzupełniająca: N. Bednarska, Style działań edukacyjnych oraz style nauczania nauczycieli a doświadczanie podmiotowości przez uczniów w czasie lekcji zdalnych w klasach I-III szkoły podstawowej podczas pandemii COVID-19, "Studia z Teorii Wychowania" 2021; XII (3 (36)) P.C. Kendall, Terapia dzieci i młodzieży. Procedury poznawczo-behawioralne, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2010. W. Okoń, Dziesięć szkól alternatywnych, WSiP, Warszawa 1997. Z. Milska-Wrzosińska, Psychoterapia dziś. Rozmowy, Wyd. PWN, Warszawa |
||||||||||||
Zakres tematów: |
Modele wspierania rozwoju dzieci w paradygmacie behawiorystycznym, humanistycznym, konstruktywistycznym. Studenci czytają teksty źródłowe, które są na zajęciach analizowane, a następnie są podstawą do dyskusji i zadań. Na zaliczenie studenci piszą pracę semestralną (esej) na zadany temat. Tematyka zajęć: 1. Jak wspierać dziecko – z perspektywy pedagogiki konstruktywistycznej 2. Behawiorystyczny model wspierania rozwoju dziecka 3. Ku podmiotowości dziecka 4. Interwencje psychoanalityczne |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody kształcenia: - podające (informacyjne): wykład, pokaz, wyjaśnianie; - aktywne (heurystyczne): dyskusja, burza mózgów (fabryka pomysłów), symulacja, metoda aktywnego opisu, metoda projektu, portfolio. |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Lektura tekstów źródłowych jest podstawą do odtworzenia modeli wspierania rozwoju dziecka w w paradygmacie behawiorystycznym, humanistycznym, konstruktywistycznym, psychoanalitycznym oraz projektowania form wsparcia dzieci. Podstawą zaliczenia jest lektura tekstów źródłowych, aktywność na zajęciach oraz praca semestralna w formie eseju na wybrany z trzech proponowanych. |
||||||||||||
Uwagi: |
gr.ćwiczeniowa II ZM/PW 2 NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe: ćwiczenia - 15 h Przygotowanie się do zajęć: czytanie fachowej lektury: 40 h Przygotowanie pracy semestralnej - 45 h Link do zespołu na Teams: gr. 2: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a5GdrbLPtkeRpqOVe2rOlbky-EGcsaG4ORooXqksV42Q1%40thread.tacv2/conversations?groupId=9c4c737f-4598-4d73-8dcc-26c5f235343b&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.