Warsztat metodyczny pedagoga szkolnego PE-3S-WMS
Semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Warsztat metodyczny pedagoga szkolnego PE-3S-WMS | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia |
Semestr letni 2021/2022 (2021L)
(w trakcie)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Beata Bielska-Karwot | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Brophy, J., (2002), Motywowanie uczniów do nauki, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Dzikomska, A., (2006), Funkcjonowanie pedagoga szkolnego w polskim systemie edukacyjnym. Opole: Uniwersytet Opolski. Drat – Ruszczyk, K., Drążkowska- Zielińska, E., (2005), Podręcznik pomagania. Podstawy pomocy psychologicznej. Warszawa: Wydawnictwo SWPS „Academica”. https://www.ore.edu.pl/2017/11/bank-dobrych-praktyk-materialy-do-pobrania materiały własne udostępniane przez wykładowcę studentom |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Planowanie pracy pedagogicznej w szkole. Podstawowe zadania pedagoga szkolnego i sposoby ich realizacji – przykład dobrych praktyk. Organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Pedagogiczne metody diagnozowania uczniów/zespołów klasowych. Dokumentowanie działań pedagoga. Doskonalenie własnego warsztatu pracy w zakresie komunikacji – wdrażanie elementów NVC w pracy pedagogicznej. Podejmowanie interwencji w sytuacjach trudnych/kryzysowych. Umiejętności terapeutyczne pedagoga. Umiejętności mediacyjne w pracy pedagogicznej. Procedura prowadzenia rozmowy w sytuacjach kryzysowych – tworzenie algorytmu postępowania nauczyciela. Elementy dialogu motywującego i terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach. Komunikacja z rodzicem niechętnym do współpracy – jak budować relacje i wzmacniać motywację do współpracy ze szkołą. Zapobieganie zniechęceniu, depresji i uzależnieniom uczniów. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
dyskusja, metoda ćwiczeń praktycznych, case study |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
przygotowanie i aktywność na zajęciach |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa III PIZ |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.