Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Warsztat metodyczny pedagoga szkolnego PE-3S-WMS
Semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Warsztat metodyczny pedagoga szkolnego PE-3S-WMS
Zajęcia Semestr letni 2021/2022 (2021L) (w trakcie)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy poniedziałek, 15:20 - 16:55
sala 3232
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Beata Bielska-Karwot
Literatura:

Brophy, J., (2002), Motywowanie uczniów do nauki, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Dzikomska, A., (2006), Funkcjonowanie pedagoga szkolnego w polskim systemie edukacyjnym. Opole: Uniwersytet Opolski.

Drat – Ruszczyk, K., Drążkowska- Zielińska, E., (2005), Podręcznik pomagania. Podstawy pomocy psychologicznej. Warszawa: Wydawnictwo SWPS „Academica”.

https://www.ore.edu.pl/2017/11/bank-dobrych-praktyk-materialy-do-pobrania

materiały własne udostępniane przez wykładowcę studentom

Zakres tematów:

Planowanie pracy pedagogicznej w szkole.

Podstawowe zadania pedagoga szkolnego i sposoby ich realizacji – przykład dobrych praktyk.

Organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Pedagogiczne metody diagnozowania uczniów/zespołów klasowych.

Dokumentowanie działań pedagoga.

Doskonalenie własnego warsztatu pracy w zakresie komunikacji – wdrażanie elementów NVC w pracy pedagogicznej.

Podejmowanie interwencji w sytuacjach trudnych/kryzysowych.

Umiejętności terapeutyczne pedagoga.

Umiejętności mediacyjne w pracy pedagogicznej.

Procedura prowadzenia rozmowy w sytuacjach kryzysowych – tworzenie algorytmu postępowania nauczyciela.

Elementy dialogu motywującego i terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach.

Komunikacja z rodzicem niechętnym do współpracy – jak budować relacje i wzmacniać motywację do współpracy ze szkołą.

Zapobieganie zniechęceniu, depresji i uzależnieniom uczniów.

Metody dydaktyczne:

dyskusja, metoda ćwiczeń praktycznych, case study

Metody i kryteria oceniania:

przygotowanie i aktywność na zajęciach

Uwagi:

grupa III PIZ

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.