Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Współczesne koncepcje profilaktyki społecznej i resocjalizacji sądowej [PC-2S-WKS] Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Współczesne koncepcje profilaktyki społecznej i resocjalizacji sądowej [PC-2S-WKS]
Zajęcia: Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022 [2021Zn] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 9:40 - 12:05
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 11:20 - 14:00
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Tomasz Głowik
Literatura:

M. Konopczyński, Metody twórczej resocjalizacji, PWN, Warszawa 2006

I. Pospiszyl, M. Konopczyński (red.), Resocjalizacja – w stronę środowiska otwartego, WSPR-APS, Warszawa 2007

L. Pytka, Pedagogika resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne, Wyd. 8 zmienione i rozszerzone, APS, Warszawa 2008.

B. Urban, J. M. Stanik (red.), Resocjalizacja, Tom I, PWN Warszawa 2007.

Zakres tematów:

1. Koncepcja resocjalizacji w Polsce - mocne i słabe strony obecnego stanu i rozwiązania proponowane w innych krajach Europy

2. W poszukiwaniu nowych koncepcji (np. twórcza resocjalizacja)

3. Idea sprawiedliwości naprawczej i jej konsekwencje dla procesu resocjalizacji

4. Alternatywy do kary pozbawienia wolności (np. System Dozoru Elektronicznego)

5. Programy harm reduction

Metody dydaktyczne:

analiza tekstów

dyskusja problemowa

debata

prezentacja

Metody i kryteria oceniania:

Godziny kontaktowe: ćwiczenia 15 h

Przygotowanie się do zajęć, lektury 20 h

Przygotowanie się do egzaminu 15 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS (wykład i ćwiczenia) 5

Uwagi:

gr.ćwiczeniowa I ZU/PC -PSAw

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)