Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologiczne aspekty funkcjonowania osób z wadą słuchu [PC-2S-PFS] Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Psychologiczne aspekty funkcjonowania osób z wadą słuchu [PC-2S-PFS]
Zajęcia: Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022 [2021Zn] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 23
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Joanna Rostkowska
Literatura:

1. Marc Marschark Patricia Elizabeth Spencer. Oxford Handbook of Deaf Studies, Language, and Education.

2. Magdalena Olempska-Wysocka. Funkcjonowanie społeczne dziecka z wadą słuchu. Niepełnosprawność nr 7, 109-123

3. Joanna Kobosko. Surdopedagogist and psychologist - on the ,,borderline" disciplines in science and practice. Threats or benefits? DOI: 10.24917/22992103.8.7

4. Joanna Kobosko. Wspieranie rozwoju kompetencji społecznych u dzieci głuchych i słabo słyszących. In Umiejętności społeczne dzieci. Kształtowanie rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci w normie rozwojowej i dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Jegier A, Szurowska B (red.)

5. Magdalena Olempska-Wysocka. Rozwój mowy i komunikacji dziecka z uszkodzonym słuchem. nterdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej NUMER 14/2016

6. Joanna Kobosko, Małgorzata Ganc, Paulina Paluch, W. Wiktor Jędrzejczak, Anna Geremek-Samsonowicz, Henryk Skarżyński. Jakość życia rodzin z małym dzieckiem głuchym The quality of life of families with a young deaf child. Now Audiofonol, 2020; 9(1): 19–32 DOI: 10.17431/9.1.2

7. Standardy jakości stosowania implantów ślimakowych u niemowląt, dzieci i młodzieży Stanowisko Towarzystwa Otorynolaryngologów, Foniatrów i Audiologów Polskich oraz Polskiego Towarzystwa Otolaryngologów Dziecięcych. Now Audiofonol, 2018; 7(1): 7–15 DOI: 10.17431/1002947

8. Małgorzata Zgoda, Artur Lorens, Anita Obrycka, Joanna Putkiewicz-Aleksandrowicz, Henryk Skarżyński. School performance of cochlear implant users at the end of primary education in relation to the age of implantation. Now Audiofonol, 2017; 6(1): 43–51 DOI: 10.17431/902575

9. Anita Obrycka, Artur Lorens. Analysis and overview of questionnaires used in hearing diagnostics and evaluation of auditory rehabilitation progress in the first years – literature review. Now Audiofonol, 2016; 5(3): 64–70 DOI: 10.17431/898984

10. Anita Obrycka, Artur Lorens, Anna Piotrowska, Henryk Skarżyński. The LittlEARS questionnaire to assess the effectiveness of cochlear implantation in very young profoundly deaf children. Nowa Audiofonologia® 3(5), 2014: 52–58

11. Anita Obrycka, Artur Lorens, Anna Piotrowska, Henryk Skarżyński. Assessment of auditory development of profoundly deafened children treated with cochlear implant at an early age. Nowa Audiofonologia® 3(5), 2014: 59–65

12. Małgorzata Zgoda, Artur Lorens, Anita Obrycka, Joanna Putkiewicz-Aleksandrowicz, Henryk Skarżyński. Comparative analysis of academic achievements of 13-year olds with cochlear implants provided before the age of 3 and their hearing peers. Nowa Audiofonologia® 3(5), 2014: 66–74

13. Agnieszka Pankowska, Anna Barej, Agata Lutek, Małgorzata Zgoda, Edyta Zielińska. Auditory-Verbal Therapy in the speech and language therapy of children with hearing deficiencies – history, principles and practice. Nowa Audiofonologia® 2(4), 2013: 22–27

14. Joanna Kobosko. Radzenie sobie ze stresem i samoocena słyszących ojców a głuchota dziecka Coping with stress and self-esteem of hearing fathers and child’s deafness. Nowa Audiofonologia® 2(1), 2013: 36-44

15. Joanna Solnica. Acquisition of the ability of correct understanding and using of prepositions by hearing children and their implanted peers – report from own research. Nowa Audiofonologia 1(1), 2012: 50-55

16. Anna Geremek-Samsonowicz, Lidia Katarzyna Kłonica, Joanna Rostkowska, Magda Piełuć, Henryk Skarżyński. Diagnostic and therapeutic procedure model for infants and their families before cochlear implant surgery Nowa Audiofonologia 1(1), 2012: 119-125

17. Joanna Kobosko. Pomoc psychologiczna słyszącym rodzicom a efektywność rehabilitacji dzieci głuchych Psychological assistance for the hearing parents and rehabilitation efficiency in deaf children. Otorynolaryngologia 2011, 10(1): 8-14

18. Hoffmann B. (2001) Surdopedagogika w teorii i praktyce. Wyd. WSP TWP, Warszawa

Zakres tematów:

- Specyfika rozwoju poznawczego, emocjonalnego oraz społecznego dzieci słabosłyszących i niesłyszących oraz dorosłych z zaburzeniami słuchu

- Metody badań psychologicznych dzieci z uszkodzonym narządem słuchu

- Procesy poznawcze a deprywacyjny wpływ głuchoty

- Kształtowanie się osobowości dziecka z uszkodzonym słuchem

- Rozwój społeczny dzieci z uszkodzonym słuchem

- Rozwój emocjonalny dzieci z uszkodzonym słuchem

- Funkcjonowanie dziecka z uszkodzonym słuchem w rodzinie (słyszących i niesłyszących rodziców)

Metody dydaktyczne:

Ćwiczeniowa (ćwiczebna) oparta na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy (film, fotografie, materiały archiwalne, teksty źródłowe, dokumenty, roczniki statystyczne, mapy, Internet itp.

Dyskusja

pokaz

Metody i kryteria oceniania:

- wykonanie prezentacji w PP w małych grupach na określony temat, dyskusja, wyrażenie własnej opinii na temat;

- aktywność w czasie zajęć

- obecność na zajęciach

Uwagi:

gr.ćwiczeniowa I ZU/PC-STP 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)