Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka kształcenia i wychowania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w szkole podstawowej - 1 [PC-2S-MN1] Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka kształcenia i wychowania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w szkole podstawowej - 1 [PC-2S-MN1]
Zajęcia: Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022 [2021Ln] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 1104/1105
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 1073/1074
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 31
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Ewelina Młynarczyk-Karabin
Literatura:

Literatura obowiązkowa: 

1. Chłapowski, W., Smirnow, E. (red.). (1983). Nauczanie historii w szkole podstawowej specjalnej. Warszawa: WSiP.

2. Frydrychowska, L.(1982). Nauczanie języka polskiego w klasach 5-8 szkoły podstawowej specjalnej. Poradnik metodyczny. Warszawa: WSiP

3. Głodkowska, J. (1999). Poznanie ucznia szkoły specjalnej. Warszawa: WSiP

4. Głodkowska, J. (red.). (2011). Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej. Warszawa: APS

5. Małkowska, T. (1983). Nauczanie przyrody w szkole podstawowej specjalnej. Warszawa: WSiP.

6. Muszyńska, I., Kowaliszyn, K. (1992). Nauczanie języka polskiego w klasie 3 i 4 szkoły specjalnej. Warszawa: WSiP

7. Pasternak, E. (1991). Wybrane zagadnienia z metodyki nauczania w klasach wyższych szkoły podstawowej specjalnej dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. Lublin: UMCS.

8. Pasternak, E. (1994). Materiały z metodyki kształcenia upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w szkole specjalnej. Lublin: wyd. UMCS.

9. Sadowska, S. (red.). (2006). Nauczanie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Toruń: Akapit

10. Siwek, H.(1992). Możliwości matematyczne uczniów szkoły specjalnej. Warszawa: WSiP.

11. Smykowska, D. (2006). Materiały metodyczne do nauczania dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim. Kraków: Impuls

12. Stawowy-Wojnarowska ,I.(red.). (1990). Nauczanie w klasach 4-8 szkoły specjalnej. Warszawa: WSiP.

13. Tkaczyk, G., Serafin, T. (red.).(2001). Poradnik metodyczny dla nauczycieli kształcących uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych. Warszawa: MEN.

14. Węglińska, M.(2005). Jak przygotować się do lekcji? Wybór materiałów dydaktycznych. Kraków: Impuls.

15. Wyczesany J. (2005). Pedagogika upośledzonych umysłowo. Kraków: Impuls

Literatura uzupełniająca:

1. Hemmerling W.,(1984). Zabawy w nauczaniu początkowym. WSiP. Warszawa.

2. Lipska ,E., Przychodzińska ,M., (1991). Muzyka w nauczaniu początkowym. Warszawa: WSiP.

3. Smoczyńska-Nachtman, U. (1992). Muzyka dla dzieci. Warszawa: WSiP.

4. Więckowski R., (1985). Ćwiczenia słownikowo-frazeologiczne i syntaktyczne w klasach początkowych. Warszawa

Akty prawne:

1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych.

2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.

3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych.

4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie dopuszczania do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podręczników.

Zakres tematów:

1. Podstawa programowa, programy kształcenia w klasach początkowych cele i struktura treści edukacji elementarnej, kryteria doboru treści kształcenia, kryteria analizy wartości podręcznika dla ucznia i jego przydatności dydaktycznej , cele nauczania i wychowania uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną.

2. Kształcenie zintegrowane uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim - specyfika nauczania uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną.

3. Organizacja nauczania i wychowania uczniów.

4.Plany nauczania w klasach I – III szkoły podstawowej dla uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną.

5. Edukacja polonistyczna:

a. Cele edukacji polonistycznej.

b. Metody nauki pisania i czytania.

c. Podstawowe rodzaje wypowiedzi ustnych i pisemnych.

6.Edukacja matematyczna:

a. Cele edukacji matematycznej.

b. Orientacja w przestrzeni, porządkowanie, klasyfikowanie.

c. Monografia liczby naturalnej.

d. Kształtowanie pojęcia dodawania i odejmowania.

e. Kształtowanie pojęcia mnożenia i dzielenia.

f. Kształtowanie pojęć geometrycznych.

Metody dydaktyczne:

Metody: wykład, dyskusja, praca z tekstem

Metody i kryteria oceniania:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- egzamin końcowy (pisemny): pytania zamknięte i/lub otwarte

- zaliczenie ćwiczeń na podstawie obecności, aktywności i przygotowanych prac.

Uwagi:

gr.ćwiczeniowa I ZU/PC ERI 2

Link do grupy w aplikacji MS Teams:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a4xHdg3Uum071x1v2FeyhVlgJzNYrOvuwhrEPWYl_NyM1%40thread.tacv2/conversations?groupId=d7f673de-724f-4e8e-baa8-da255fd22e81&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)