Psychopatologia rozwoju [PE-2F-PRU]
Semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 5
Przedmiot: | Psychopatologia rozwoju [PE-2F-PRU] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/2022 [2021Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 15 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Hryniewicka | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Carson R.C., Butcher J.N., Mineka S. (2003). Psychologia zaburzeń. Gdańsk: GWP. 2. Cierpiałkowska L. (2011). Psychopatologia. Warszawa: wyd. Scholar. 3. Harwas-Napierała B., Trempała J. (2000). Psychologia rozwoju człowieka. T.2 i 3. Warszawa: PWN. 4. Kryteria diagnostyczne z DSM-5. Desk Referennce (2015). Wrocław: Edra Urban & Partner. 5. Wolańczyk T., Komender J. (2005). Zaburzenia emocjonalne i behawioralne u dzieci. Warszawa: PZWL Literatura uzupełniająca: 1. Kendall P. (2004). Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji. Gdańsk: GWP. 2. Namysłowska W., Sumik A. (2006). Psychiatria dzieci i młodzieży. Warszawa: PZWL. 3. Pisula E. (2005). Małe dziecko z autyzmem. Diagnoza i terapia. Gdańsk: GWN. (Rozdz. 4). 4. Sęk H. (2005). Orientacja patogenetyczna i salutogenetyczna w psychologii klinicznej. [w:] H. Sęk (red.).: Psychologia kliniczna. T.1. Warszaw: PWN (Rozdz. 3). |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Charakterystyka rozwoju psychoruchowego w okresie prenatalnym ze szczególnym uwzględnieniem teratogenów (zasady działania teratogenów, przykłady, Płodowy Zespół Alkoholowy (FAS), Płodowy Efekt Alkoholowy). 2. Całościowe zaburzenia rozwojowe (zaburzenia autystyczne, zespół Aspergera, zespół Retta – geneza, charakterystyka zaburzeń, rozpoznanie zaburzenia). 3. Niepełnosprawność intelektualna (etiologia, diagnoza, charakterystyka funkcjonowania o różnym stopniu niepełnosprawności intelektualnej, zespól Downa). 4. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi (przyczyny, kryteria diagnostyczne ADHD, rozwój społeczny dziecka z ADHD, pomoc dziecku z ADHD). 5. Specyficzne rozwojowe zaburzenia uczenia się (dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia, objawy, przyczyny, diagnoza, postępowanie terapeutyczne). 6. Depresja (przyczyny, objawy, leczenie i terapia). 7. Zaburzenia odżywiania (funkcja jedzenia i masy ciała, czynniki ryzyka, jadłowstręt psychiczny – typy, przyczyny, konsekwencje, bulimia, otyłość) 8. Zaburzenia zachowania. 9. Uzależnienia |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Prezentacja i analiza studium przypadków, film, praca zespołowa nad przygotowaniem i prezentacją wybranych zagadnień. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uzyskanie poprawnej oceny ze sprawdzianu obejmującego materiał omówiony na ćwiczeniach oraz zdobyty samodzielnie zgodnie ze wskazaniami przekazanymi podczas 1-szych zajęć organizacyjnych, aktywność na zajęciach, samodzielne przygotowanie i wygłoszenie referatu na wybrany temat. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćw II DUPE-PDP 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.