Metodologia badań nauk społecznych z elementami statystyki - 2 [PE-2F-MS2]
Semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Metodologia badań nauk społecznych z elementami statystyki - 2 [PE-2F-MS2] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2021/2022 [2021L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 10 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Małgorzata Korko |
Literatura: |
S. Bedyńska, M. Cypryańska, M. (red) „Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego”, Wydawnictwo Akademickie Sedno Spółka z.o.o., Warszawa 2013 A. Field – “Discovering statistics using IBM SPSS statistics”. Sage, 2013. P. Francuz, R. Mackiewicz „Liczby nie wiedzą, skąd pochodzą: przewodnik po metodologii i statystyce: nie tylko dla psychologów”, Wydawnictwo KUL. 2007 A. Maksimowicz-Ajchel – „Wstęp do statystyki. Metody opisu statystycznego”, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa, 2007. |
Zakres tematów: |
Podstawy wnioskowania statystycznego 1. Powtórzenie opisu statystycznego dla zmiennych ilościowych 2. Standaryzacja wyników Z 3. Podstawy wnioskowanie statystycznego 3.1. Rozkład normalny i jego właściwości 3.2 Określenie prawdopodobieństwa w oparciu o rozkład empiryczny, rozkład teoretyczny i tablice rozkładu normalnego 3.3 Błąd standardowy i centralne twierdzenie graniczne 3.4 Formułowanie hipotez statystycznych - hipoteza zero i alternatywna - poziom istotności - błędy I i II rodzaju 3.5 Dobór testu statystycznego 3.6 Testy statystyczne ich założenia - Testy t-Studenta (dla prób niezależnych, dla prób zależnych, dla jednej próby) - Test chi-kwadrat dla dwóch zmiennych (w SPSS) - Test korelacji rangowej Spearmana (w SPSS) - Test korelacji liniowej Pearsona (w SPSS) |
Metody dydaktyczne: |
- rozwiązywanie zadań na ćwiczeniach w parach, grupach, indywidualnie - Praca ze zbiorem danych autentycznych (dane zebrane przez studentów w oparciu o eksperyment klasowy i ankietę online) - Praca ze zbiorem danych fikcyjnych - zadania domowe do omówienia na zajęciach - Filmiki instruktażowe do pracy z SPSS - wykorzystanie aplikacji do pracy na zajęciach, np. Kahoot, Mentimeter, Wooclap - E-portfolio za pomocą Notesu Zajęć w MS Teams |
Metody i kryteria oceniania: |
- E-portfolio (10% oceny końcowej) - test "open book" (45% oceny końcowej) - mini-projekt (45% oceny końcowej) Skala ocen: 51% – 60% – dostateczny (3) 61% – 70% – dostateczny plus (3+) 71% – 80% – dobry (4) 81% – 90% – dobry + (4+) 91% – 100% – bardzo dobry (5) |
Uwagi: |
gr ćw I DUPE-EZG gr ćw I DUPE-PDP Materiały do zajęć zamieszczane są w Zespole w aplikacji MS Teams. Prace zaliczeniowe typu E-portfolio, Mini-projekt składane są przez Zadanie w aplikacji MS Teams. Link do Zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3awiiTH_j8IeTsuVkvkEM9UZHYs6e5OY3BMKCGNh0vGhg1%40thread.tacv2/conversations?groupId=e6ab3cfa-6c71-4d5e-865c-000322693fab&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.