Teoria wychowania [PE-2F-TWY]
Semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Teoria wychowania [PE-2F-TWY] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2021/2022 [2021L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 10 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Edyta Zawadzka | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Poniżej zamieszczono spis tematów wraz z datą ich realizacji oraz przyporządkowaną im literaturą. Podstawowe pojęcia i dyscyplinarna charakterystyka teorii wychowania 02.03.2022 1. J. Górniewicz, Teoria wychowania, Olsztyn 2008, s. 5-72 Naukowy status teorii wychowania i jej zróżnicowanie 09.03.2022 1. E. Kubiak-Szymborska, D. Zając, Wokół podstawowych zagadnień teorii wychowania, Bydgoszcz, 2002, s. 14-64. 2. B. Śliwerski, Badania porównawcze teorii wychowania, w: Pedagogika, tom. 2, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Warszawa 2003, s. 51-58. Podstawy dyskursu aksjologicznego w teorii wychowania 16.03.2022 1. U. Ostrowska, Aksjologiczne podstawy wychowania, w: Pedagogika. Podstawy nauk o wychowaniu, tom 1, Gdańsk 2006, s. 391-415. Podstawy dyskursu teleologicznego w teorii wychowania 23.02.2022 1. E. Kubiak-Szymborska, D. Zając, Wokół podstawowych zagadnień teorii wychowania, Bydgoszcz, 2002, s. 97-132. Proces socjalizacji jako przedmiot zainteresowania teorii wychowania 30.03.202 1. F. W. Kron, Pedagogika. Kluczowe zagadnienia. Pojęcia. Procesy. Modele, Sopot 2012, s. 81-151. Proces wychowania jako przedmiot zainteresowania teorii wychowania 06.04.2022 1. F. W. Kron, Pedagogika. Kluczowe zagadnienia. Pojęcia. Procesy. Modele, Sopot 2012, s. 151-214. Wszystkie teksty w formie skanów znajdują się w zespole zajęciowym w aplikacji Teams. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie – program, lektury, wymagania. Podstawowe zagadnienia 2. Podstawowe pojęcia i dyscyplinarna charakterystyka teorii wychowania 3. Naukowy status teorii wychowania i jej zróżnicowanie 4. Podstawy dyskursu aksjologicznego w teorii wychowania 5. Podstawy dyskursu teleologicznego w teorii wychowania 6. Proces socjalizacji jako przedmiot zainteresowania teorii wychowania 7. Proces wychowania jako przedmiot zainteresowania teorii wychowania 8. Podsumowanie. Kolokwium. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
lektura i analiza tekstów, pogadanka, dyskusja dydaktyczna i debata, metoda problemowa, praca indywidualna i w parach, praca w grupach. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
ocenianie formatywne (w trakcie zajęć) oraz sumatywne (kolokwium zaliczeniowe). Kryteria zaliczenia: 1. Obecność. Dopuszczalna jest jedna nieusprawiedliwiona nieobecność. 2. Znajomość lektury obowiązkowej 3. Aktywność na zajęciach. 4. Kolokwium zaliczeniowe zawierające pytania otwarte (próg zaliczenia 5,5/10 punktów), które odbędzie się 13.04.2022 roku. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćw I DUPE-EZG Link do zespołu Teams (w trakcie edukacji zdalnej): https://teams.microsoft.com/l/team/19%3akQvcyN8rnsXkPVfPzpZsXwmn4FQaWjUiEK8ZNz08wIU1%40thread.tacv2/conversations?groupId=d5a851de-251e-4fdc-bed8-eb508b32f089&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.