Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Alternatywne i innowacyjne kierunki w edukacji PW-5F-AIE
Semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 3

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Alternatywne i innowacyjne kierunki w edukacji PW-5F-AIE
Zajęcia Semestr letni 2021/2022 (2021L) (w trakcie)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy czwartek, 13:30 - 15:05
sala 1207
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 20
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Marlena Grzelak-Klus
Zakres tematów:

1. Zajęcia wstępne: poznanie grupy, omówienie efektów uczenia się, treści przedmiotowych i wymagań. Szkoła alternatywna a innowacje pedagogiczne - wstępne ustalenia terminologiczne (21.04.2022)

2. Teoria i praktyka wychowania jako spotkania w dialogu i w odpowiedzialnej wolności na przykładzie ASSA we Wrocławiu (28.04.2022)

M. Figiel, Szkoły autorskie w Polsce, Kraków 2001. (s. 51-57)

red. A. Sarnat-Ciastko: Licea ALA. Szkoły skoncentrowane na uczniu. Nowa kultura szkoły. Wrocław 2016. (s. 339-358)

M. Sawicki, Hermeneutyka pedagogiczna, Warszawa 1996. (s. 93-123).

3. Teoria i praktyka wychowania jako działania i współdziałania we Wrocławskiej Szkole Przyszłości (05.05.2022)

M. Figiel, Szkoły autorskie w Polsce, Kraków 2001. (s. 57-66)

K. Leksicka, Próba spełniania marzeń, Wrocław 1997. (s. 63-75)

S. Wołoszyn (red), Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, tom III, księga 1, Kielce 1998. (tekst: J. Dewey'a) lub

S. Wołoszyn (red), Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, Warszawa 1966. (tekst: J. Dewey'a)

4. Teoria i praktyka wychowania jako procesu emancypacji i krytycznej teorii społeczeństwa w I SLO w Warszawie na ul. Bednarskiej (12.05.2022)

M. Figiel, Szkoły autorskie w Polsce, Kraków 2001. (s. 66-74)

https://bdnr.pl/o-nas/

T. Szkudlarek, B. Śliwerski, Wyzwania pedagogiki krytycznej i antypedagogiki, Kraków 1993 (s. 19-50)

5. Alternatywne wizje relacji wychowującej, roli wychowawcy i wychowanka, zadań i metod oddziaływań edukacyjnych a innowacyjne działania doskonalące edukację - spotkanie z twórcą zmian w edukacji (19.05.2022)

6. Innowacyjna działalność nauczycieli w polskim systemie edukacji: dobre praktyki, inspiracje, pomysły, rozwiązania i doświadczenia. (26.05.2022)

https://www.szkolneinspiracje.pl/innowacja-praktyczne-wskazowki-dla-nauczycieli

https://www.kuratorium.waw.pl/pl/rodzice-i-uczniowie/eksperymenty-i-innowacj/baza-innowacji/5,Innowacje.html

7. Projektowanie własnych innowacji pedagogicznych. (02.06.2022)

własne projekty studentów

8. Zajęcia podsumowujące/kolokwium (9.06.2022)

Uwagi:

gr ćw II DMPW 3

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.